آفتاب

موسیقی پنج فیلم در آلبوم "مردمک" شنیده می‌شود/ پایان آهنگسازی دو اثر سینمایی

موسیقی پنج فیلم در آلبوم "مردمک" شنیده می‌شود/ پایان آهنگسازی دو اثر سینمایی

خالق موسیقی اپرای "عاشورا" با تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود در حوزه موسیقی از انتشار جدیدترین آلبوم خود با نام "مردمک" طی بیست روز آینده خبر داد.

بهزاد عبدی در گفتگو با خبرنگار مهر از جدیدترین فعالیت‌های موسیقایی خود اینگونه گفت: به تازگی ساخت موسیقی فیلم های "پنج در پنج" به کارگردانی تارا اوتادی و "به تهران خوش آمدید" به کارگردانی رضا سبحانی را به پایان برده ام که امیدوارم در جشنواره فیلم فجر امسال شاهد حضور این دو فیلم باشیم.

آهنگساز 10 قسمت پایانی مجموعه تلویزیونی "مختار نامه" که طی ماه‌های گذشته علاوه بر آهنگسازی در پروژه های مختلف سینمایی به عنوان بازیگر نمایش "سیندرلا" نیز حضور داشت، در ادامه به انتشار تازه ترین آلبوم موسیقی خود اشاره کرد: "مردمک" عنوان تازه ترین آلبوم موسیقی من است که به نوعی بخش اول آثار من در حوزه آهنگسازی فیلم خواهد بود و طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته تا بیست روز آینده توسط موسسه فرهنگی هنری "راوی آذرکیمیا" روانه بازار موسیقی خواهد شد.

وی گفت: در این آلبوم، موسیقی فیلم های "دهلیز" به کارگردانی بهروز شعیبی، "هیچ کجا هیچ کس" به کارگردانی ابراهیم شیبانی، "خانه پدری" به کارگردانی کیانوش عیاری، "برف روی شیروانی داغ" به کارگردانی محمد هادی کریمی، "چشم" به کارگردانی جمیل رستمی برای علاقه مندان موسیقی عرضه شده است.

عبدی در پایان تاکید کرد: این موسیقی فیلم‌ها اولین مجموعه از آثار من در حوزه آهنگسازی فیلم های سینمایی است و تصمیم دارم در نوبت های بعدی هم نسبت به انتشار دیگر آثار موسیقایی خود در زمینه فیلم اقدام کنم.

بهزاد عبدی از جمله هنرمندان فعال عرصه موسیقیی است که مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده است. او به خاطر علاقه زیادی که به موسیقی داشت در ابتدا مقدمات موسیقی را از فرهاد فخرالدینی آموخت و سپس به تحصیل در رشته موسیقی پرداخت و مدرک کارشناسی ارشد خود را از اکادمی هنر خارکوف ایران دریافت کرد.

فعالیت عبدی در زمینه آهنگسازی از سال ۱1377 به طور مستمر آغاز شده است. او که در سال 1382 برای ادامه تحصیل از ایران به اکراین سفر کرد، آثارش با ارکسترهایی همچون  ارکستر فیلارمونیک کی اف، ارکستر رادیو کمپانی اوکرایت و ارکستر ناسیونال اوکراین ضبط شده‌است. وی سال 87 جایزه بهترین موسیقی مسابقه "ورزش و آواز" را برای قطعه "پهلوان" از آکادمی ملی المپیک و در سال 88 سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را برای موسیقی فیلم "آل" به کارگردانی بهرام بهرامیان دریافت کرد.

سوئیت سمفونی "آینده روشن"، پوئم سمفونی "خداوند تو را می خواند"، اپراهای عاشورا، حافظ و مولوی، ساخت قطعه"مرد ومیدان" به عنوان سرود رسمی فدراسیون فوتبال در جام جهانی 2006، ساخت موسیقی چندین فیلم سینمایی و تولید چند آلبوم موسیقایی در حوزه موسیقی کودک از جمله فعالیتهای این آهنگساز است.

کد N8355

وبگردی