آفتاب

مگر کارت هدیه 100میلیونی هم وجود دارد؟

مگر کارت هدیه 100میلیونی هم وجود دارد؟

چهارشنبه هفته پیش بود که در صحن علنی مجلس گزارش تحقیق و تفحص از سازمانی خوانده شد که به معنای واقعی بودجه و سرمایه آن معنای حق الناس دارد ،سازمان تامین اجتماعی

محمد عباس جوادی: خواندن این گزارش و حواشی اش یک طرف،واکنش کسانی که در این گزارش نامشان آمده و هریک مبالغی تعجب برانگیز از سرمایه ی این سازمان هدیه گرفتند یک طرف دیگر.
به طور مثال کارت هدیه 50 میلیونی برای رحیمی معاون اول احمدی نژاد ، مسوولان برخی رسانه ها در دولت قبل،هدیه 10میلیاردی به سرپرستان وقت وزارت تعاون ، هدیه سکه های طلا به مسوولان وقت سازمان تامین اجتماعی و همچنین 135میلیون کارت هدیه به 37 نفر از نمایندگان مجلس بخشی از این هدایا بوده است که در دولت نهم و دهم داده شده است .
حالا پس از چند روز از قرائت گزارش تحقیق و تفحص اسدالله عباسی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به این گزارش اعلام موضع کرده است آن هم موضعی بسیار جالب ،عباسی گفته اصلا کارت هدیه یکصد میلیون تومانی در بانک‌ها نداریم!عباسی به این استدلال هم بسنده نکرده و خطاب به نماینده ها گفته است : نمایندگان باید تقوا را رعایت می‌کردند و افکار عمومی جامعه را مد نظر قرار می‌دادند و یک طرفه گزارش نمی‌ دادند، اگر اسمی در این زمینه برده شده، برای آن پاسخ داریم و شکایت خواهیم کرد. وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد صحت دریافت کارت هدیه یکصد میلیونی از سازمان تامین اجتماعی هم گفته: شخصا و به طور مستقیم چیزی به من یا شیخ‌الاسلام داده نشده است.
او همچنین در مورد پرداخت پاداش‌های میلیونی در سازمان تامین اجتماعی به برخی از افراد گفت : سالانه در همه شرکت‌ها و سازمان‌ها، پاداش‌ها و عیدی‌هایی را به کارکنانشان می‌دهند، در ارتباط با بحث پاداش و حقوق مدیران نیز هر ساله این موضوع تعیین و پس از حسابرسی، بر اساس قانون مبلغی به عنوان پاداش به مدیران پرداخت می‌شود، اما اینکه این پاداش‌ها در چه سطح و با چه میزانی بوده است، از آن اطلاعی ندارم و اگر هم مسئله‌ای در این زمینه وجود دارد، باید در خود سازمان تامین اجتماعی بررسی شود.
عباسی در جواب به چرایی عدم برخورد با حقوق‌های میلیونی مدیران تامین اجتماعی در زمان تصدی اش گفته است این موضوع در بسیاری از سازمان‌ها همچون تامین اجتماعی، بانک‌ها، وزارت نفت و ... باید تجدیدنظر شود، چراکه تفاوت فاحشی در بحث حقوق و پاداش‌ها در این زمینه وجود دارد و متاسفانه ریخت و پاش‌هایی در این زمینه در بعضی‌ سازمان‌ها و شرکت‌ها همچون تامین اجتماعی، شرکت‌های وابسته به این سازمان و نیز شرکت‌های تابعه سازمان بازنشستگی وجود دارد که باید به صورت ریشه‌ای و اساسی رفع شود.
اما مجید امیدی شهرکی مدیر عامل سابق خبرگزاری ایرنا برخلاف عباسی با قبول دریافت مبلغ گفته است که این کارت هدیه را بین خبرنگاران تقسیم کرده.او به همین پاسخ درمورد کل ماجرا بسنده کرد و گفت: همانطور که می دانید بعضا در مناسبت های مختلف مثل روز خبرنگار و اعیاد بسته ها و هدایایی به خبرنگارن به طور مستقل یا از طریق مدیرعامل اختصاص می یابد و این مبلغ نیز که در متن گزارش آمده است را بین خبرنگاران توزیع کرده ام
البته حالا باید منتظر واکنش های افرادی ماند که نامشان در این گزارش آمده است و ببینیم تا پاسخ قانع کننده ای دارند یا پاسخ ها باز از همین قبیل توجیه هات است.

45233

 

کد N8335

وبگردی