آفتاب
عضو کمیسیون برنامه وبودجه در گفتگو با مهر:

دولت از کارشناسان طیف‌های سیاسی برای حل مشکلات استفاده کند/ راه حل مشکلات اقتصادی سیاسی نیست

دولت از کارشناسان طیف‌های سیاسی برای حل مشکلات استفاده کند/ راه حل مشکلات اقتصادی سیاسی نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نباید در استفاده از کارشناسان اقتصادی خود را محدود به یک طیف سیاسی خاص کند گفت: دولت باید بپذیرید مسائل و مشکلات اقتصادی راه حل اقتصادی دارد و با مشکلات اقتصادی نمی توان به شکل سیاسی برخورد کرد.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر اظهار داشت: اقتصاد دانان بارها اعلام کرده اند که همه مسائل و مشکلات اقتصادی ما صرفا مربوط به تحریم ها نیست و بخش عمده مشکلات اقتصادی به ضعف مدیریتی باز می گردد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه انتظار داشته باشیم با توافقاتی که در مسئله هسته ای انجام شده همه مشکلات و مسائل اقتصادی حل می شود انتظار و توقع زیادی است.

وی ادامه داد: با توافقات هسته ای اخیر فضا تلطیف شده و به سمت ثبات سیاسی و کاهش محدودیت ها و تحریم ها حرکت کردیم ولی باید توجه داشت اگر در بحث های سیاسی نتوانیم مسائل را به درستی مدیریت کنیم فضای موجود در درازمدت نمی تواند به ما کمک کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه باتاکید بر اینکه منتظر برنامه های اقتصادی دولت هستیم، گفت: دولت باید مشخص کند که چه برنامه ای برای مدیریت اقتصاد کشور دارد و با چه برنامه هایی می خواهد اقتصاد را مدیریت کند و در جهت حل مشکلات تدبیر کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید مسائل اقتصادی را با نگاه اقتصاد مدیریت کند گفت: دولت نباید به مسائل اقتصادی با دید سیاسی نگاه کند در این صورت است که می تواند از ظرفیت متخصصین در طیف های مختلف استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 تاکید کرد: دولت باید از ظرفیت همه متخصصان اقتصادی استفاده کرده و خود را محدود به یک طیف سیاسی خاص نکند و در استفاده از نظر کارشناسان اقتصادی بنا را بر شایسته سالاری بگذارد.

قادری گفت: دولت باید بپذیرد مسائل و مشکلات اقتصادی راه اقتصادی دارد و با مشکلات اقتصادی به شکل سیاسی نمی توان برخورد کرد، این اولین گام و پیشرفت حل مشکلات ساختاری اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی و ارائه جزئیاتی از لایحه بودجه 93 اظهار داشت: اگر در خصوص لایحه بودجه سال 93 مشورت و جمع بندی توسط معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور با کمیسیون برنامه و بودجه صورت می گرفت و اجماعی میان دولت و مجلس در خصوص کلیات بودجه ایجاد می شد، می توانستیم این پیش بینی را داشته باشیم که کمترین تغییرات در لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی ایجاد می شود.

کد N8334

وبگردی