آفتاب

رکود و بحران اقتصادی ایتالیا را ۱۰سال به عقب برگرداند

رکود و بحران اقتصادی ایتالیا را ۱۰سال به عقب برگرداند

همشهری آنلاین: موسسه آماری چنسیس در گزارش سالانه اش اعلام کرد که بحران اقتصادی و کاهش چشمگیر مصرف در ایتالیا ، این کشور را ۱۰ سال به عقب برگردانده است.

جهان > اروپا- همشهری آنلاین:
موسسه آماری چنسیس در گزارش سالانه اش اعلام کرد که بحران اقتصادی و کاهش چشمگیر مصرف در ایتالیا ، این کشور را ۱۰ سال به عقب برگردانده است.

به گزارش ایرنا از این موسسه، کاهش مصرف در ایتالیا حاکی از کشوری تحت فشار، ازدست رفته و به شدت بحران زده است و 69 درصد از خانواده های این کشور از بدترشدن قدرت خرید خود به شدت نگران هستند.

به عقیده این موسسه ؛ در سال 2013 میلادی ایتالیا از نظر هزینه و مصرف خانواده ها 10 سال به عقب برگشته است و یک چهارم از خانواده ها به سختی مالیات، بیمه و قبوض را می پردازد و 70 درصد نیز توان مقابله با یک هزینه ناگهانی را ندارد.

براساس این گزارش، 50 درصد خانواده های ایتالیایی نگرانند که نتوانند سبک زندگی خود را ادامه دهند و 52 درصد نیز با مشکل برای حفظ پس انداز خود مواجه هستند.

همچنین 24 درصد از خانواده ها برای پرداخت مالیات و 23 درصد برای پرداخت قبوض با مشکل مواجه اند.

این موسسه افزود: 14 درصد از شاغلین در ایتالیا نگران از دست دادن شغل خود هستند و شش میلیون شاغل نیز کار موقت دارند و بیش از چهار میلیون نفر نیز موفق به پیدا کردن کار نمی شوند.

فرار ایتالیایی ها به خارج از کشور برای بهبود اوضاع زندگی و اشتغال خود همچنان ادامه دارد و در ده سال اخیر دو برابر شده و از 50 هزار نفر به 106 هزار افزایش یافته است. اغلب مهاجران ایتالیایی را جوانان زیر 36 سال تشکیل می دهند.

موسسه آماری یوروستات نیز اخیرا اعلام کرد که بیش از 18 میلیون نفر در ایتالیا، معادل حدود یک سوم جمعیت این کشور بر اثر بحران اقتصادی در معرض خطر فقر قرار گرفته اند و تشدید بحران اقتصادی و کاهش مصرف باعث شده است تا ایتالیا در حوزه یورو پس از یونان در مکان دوم جدول از نظر فقر قرار بگیرد.

براساس این گزارش خطر فقر در ایتالیا به 29.9 درصد جمعیت این کشور ، معادل 18 میلیون و 200 هزار نفر رسیده است درحالی که یونان با 34.6 درصد در مکان نخست جدول جای گرفت.

همچنین قدرت خرید خانواده ها در ایتالیا 9.4 درصد افت کرده است و علاوه بر این در سال 2012 شمار کارمندان دولتی نیز بخاطر متوقف شدن استخدام های جدید و بازنشستگی ها از سه میلیون و 230 هزار نفر به سه میلیون و 100 هزار نفر کاهش یافت.

موسسه ملی آمار ایتالیا ˈایستاتˈ نیز در گزارشی اعلام کرد که شمار فقرای مطلق در این کشور از آغاز بحران اقتصادی و در عرض 5 سال اخیر دو برابر شده و از دو میلیون و 400 هزار نفر در سال 2007 به چهار میلیون و 800 هزار نفر در سال 2012 افزایش یافته است.

در شش ماهه نخست سال 2013 میلادی 17 درصد خانواده های ایتالیایی چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی میزان مصرف مواد خوراکی خود را کاهش داده اند که 1.6 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته و 4.9 درصد بیشتر از شش ماه نخست سال های 2011 میلادی است.

کد N8018

وبگردی