آفتاب

اولاند جزئیات اندکی از عملیات نظامی در آفریقای مرکزی را اعلام کرد

اولاند جزئیات اندکی از عملیات نظامی در آفریقای مرکزی را اعلام کرد

واحد مرکزی خبر نوشت:

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه پنجشنبه شب اعلام کرد این کشور به زودی عملیات نظامی خود را در آفریقای مرکزی آغاز خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه که سخنرانی کوتاهش از تلوزیون سراسری کشورش پخش می شد، تاکید کرد اقدام نظامی فرانسه در آفریقای مرکزی سریع خواهد بود و قرار نیست این عملیات طول بکشد. وی تصریح کرد دولت از هفته آینده تمام توضیحات لازم را در این زمینه به پارلمان ارائه خواهد کرد.
رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد با توجه به وضعیت اضطراری موجود، ما تصمیم گرفتیم با هماهنگی کشورهای آفریقایی و حمایت شرکای اروپایی خود به سرعت وارد عمل شویم. اولاند ابراز اطمینان کرد که فرانسه با اقدام نظامی خود در آفریقای مرکزی هدف دیگری جز نجات جان انسان ها در این کشور آفریقایی ندارد.
رئیس جمهور فرانسه خاطر نشان کرد شمار نظامیان کشورش که در حال حاضر در خاک آفریقای مرکزی مستقر هستند بالغ بر ششصد و پنجاه نفر است و تا چند روز دیگر یا شاید هم تا چند ساعت دیگر شمار آنها به دو برابر برسد.
اولاند تصریح کرد:« بدون تردید مداخله نظامی فرانسه در آفریقای مرکزی سریع خواهد بود و اصلا قرار نیست این مداخله طول بکشد. من اطمینان دارم که این عملیات موفقیت آمیز خواهد بود.»
رئیس جمهور فرانسه ضمن تعهد به این که به طور منظم و پیوسته مردم کشورش را در جریان اخبار مداخله نظامی فرانسه در آفریقای مرکزی قرار خواهد داد، خاطر نشان کرد از هفته آینده دولت تمام اطلاعات و توضیحات لازم را در این زمینه در اختیار نمایندگان پارلمان خواهد گذاشت.
برخی از مسئولان فرانسه از جمله ژان فرانسوا کوپه، رئیس اتحاد برای جنبش مردمی فرانسه تاکید کرده است مداخله نظامی فرانسه در آفریقای مرکزی کاملا توجیه شده است اما لازم است که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه اهداف این ماموریت را به صورت روشن مشخص و تحولات مربوط به آن را به اطلاع مردم و پارلمان فرانسه برساند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته به اتفاق آرا قطعنامه پیشنهادی فرانسه را درباره آفریقای مرکزی تصویب کرد تا فرانسه بتواند به منظور برقراری آرامش و ثبات در این کشور آفریقایی مداخله نظامی کند. قرار است فرانسه در عملیات خود در این کشور از حمایت نیروهای آفریقایی برخوردار شود.
بلافاصله پس از تصویب این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، فرانسوا اولاند کابینه امنیتی خود را برای تصمیم گیری درباره اجرای این قطعنامه تشکیل داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، اقدامات خشونت بار و جنایات شورشیان سابق سلکا که میشل جوتودیا رئیس جمهور سابق آفریقای مرکزی را برکنار کردند، موجب تشدید تنش ها و نگرانی ها در این کشور شده است.

4949

کد N7756

وبگردی