آفتاب

ظریف دردیدار با نخست وزیر عراق: تحکیم ثبات و امنیت عراق به منزله ثبات و امنیت ایران است

ظریف دردیدار با نخست وزیر عراق: تحکیم ثبات و امنیت عراق به منزله ثبات و امنیت ایران است

ایرنا نوشت:

وزیر امورخارجه با تصریح بر اینکه تحکیم ثبات و امنیت عراق به منزله ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران است،گفت: در این راستا ایران آماده هر گونه کمک به ملت عراق است.
دکتر محمد جواد ظریف با نوری مالکی نخست وزیر عراق که در تهران به سر می برد دیدارو گفتگو کرد.
در این دیداربر همکاریهای دوجانبه و نیز مسائل منطقه ای و بین المللی مورد تبادل نظر قرار گرفت .
وزیر امورخارجه کشورمان همچنین ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاریهای دو کشور ایران و عراق گفت : باید تلاش کنیم روابط دوجانبه در همه حوزه ها و بویژه در مسائل اقتصادی به گونه ای پیوند بخورد که منافع دو ملت را برای سالیان متمادی تامین کند .
ظریف ابراز امیدواری کرد که در مسیر توافقات و همکاریهای کنسولی زمینه تسهیل تردد اتباع و زوار و نیز تامین حقوق شهروندان دو کشور فراهم شود.
وی با اشاره به تحولات منطقه ای و اظهار تاسف از روند اقدامات تروریستی در عراق و سوریه ، تروریسم را پدیده ای فراگیر دانست و نسبت به استفاده ابزاری از آن برای تامین منافع سیاسی هشدار داد .
نخست وزیر عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توافق جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در ژنو گفت : این موفقیت و پیشبرد آن بی تردید در راستای منافع همه کشورهای جهان و منطقه خواهد بود .
نوری المالکی توسعه مناسبات ایران و عراق را مهم توصیف کرد و افزود : دولت عراق آماده است تا در چارچوب مشورت های مقامات مختلف دو کشور زمینه گسترش بیش از پیش همکاریهای در تمامی زمینه ها از جمله در حوزه اقتصادی را فراهم کند .
نخست وزیر عراق با اشاره به ضرورت مبارزه فراگیر و بین المللی با پدیده تروریسم افزود : تجارب گذشته در منطقه نشان می دهد که تروریسم قابل کنترل در مرزهای مختلفی نخواهد بود و دامن حامیان آن را خواهد گرفت .
مالکی همچنین در این دیدار و گفت و گو بر ضرورت تقویت همکاریهای مشترک منطقه ای برای مقابله با تروریسم و منطبق با جامعه اسلامی تاکید کرد .
/2929

کد N7670

وبگردی