آفتاب

خروج تجهیزات نظامی آمریکا از افغانستان متوقف شد

خروج تجهیزات نظامی آمریکا از افغانستان متوقف شد

ارتش آمریکا به دلیل مسدود بودن مسیر تزانزیت مرزی پاکستان، روند انتقال نظامیان و ادوات نظامی خود را از افغانستان متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، با ادامه اعتراضات ضدآمریکایی در مسیر ترانزیت پاکستان و افزایش احتمال حملات نظامی، روند خروج ادوات و تجهیزات نظامی آمریکا از افغانستان از طریق خاک پاکستان متوقف شد.

در حالی که طبق برنامه اعلام شده از سوی مقامات پنتاگون، نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال 2014 افغانستان را ترک کنند، اصلی ترین مسیر خروج تجهیزات و ادوات نظامی در نزدیکی شهر کراچی پاکستان به دلیل اعتراضات ضدآمریکایی مسدود شده است.

به گفته "مارک رایت" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا علت این تصمیم واشنگتن حضور گسترده معترضان در مسیر عبور کاروان خودروهای آمریکایی و افزایش خطر حمله به این کاروان است. آمریکا در عین حال ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت پاکستان این مانع برطرف شده و مسیر مذکور در آینده نزدیک بازگشایی شود.

از سوی دیگر مخالفت "حامد کرزای" رئیس جمهوری افغانستان با امضای توافقنامه امنیتی با آمریکا، آینده حضور نظامیان ناتو در این کشور را با هاله ای از ابهام مواجه کرده است. قرار است حدود 12 هزار نظامی ناتو پس از سال 2014 به بهانه آموزش و مشاوره در امور نظامی در افغانستان باقی بمانند.

کد N7649

وبگردی