آفتاب

پایان اولین روز سمپوزیوم ضد دوپینگ و روش‌های تمرینی وزنه‌برداری

پایان اولین روز سمپوزیوم ضد دوپینگ و روش‌های تمرینی وزنه‌برداری

اولین روز از سمپوزیوم ضد دوپینگ و روش‌های تمرینی وزنه‌برداری آسیا و آفریقا در هتل رامادا ازبکستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این سمپوزیوم به میزبانی فدراسیون وزنه‌برداری ازبکستان و زیر نظر کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا برگزار می‌شود. در این مراسم نماینده فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، رئیس و دبیرکل کنفدراسیون قاره آسیا، علی مرادی دبیرکل کنفدراسیون قاره آسیا و جمعی از مسئولان وزنه‌برداری کشورهایی از سه قاره آفریقا، اروپا و آسیا حضور دارند. در این سمپوزیوم از آسیا نمایندگان کشورهای ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان، عربستان، ایران، پاکستان، ویتنام، تایلند، نپال، از آفریقا نمایندگان کشورهای لیبی، جزایر سیشل و نیجریه و از اروپا نمایندگان کشورهای ترکیه، ارمنستان و مجارستان حضور دارند.
در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم علی مرادی دبیرکل ایرانی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا به حاضران خیر مقدم گفت و سایر مسئولان قاره‌ای و جهانی هم دقایقی سخنرانی کردند. همچنین ناصر عظیمی پیشکسوت ورزش ایران هم یکی از سخنرانان بود. خانم باربارا مدرس و نماینده فدراسیون جهانى وزنه بردارى و وادا هم پیغام تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری را قرائت کرد.
پس از افتتاحیه، فرشاد غزالیان مدرس کمیته آموزش و تحقیقات کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا که فیزیوتراپ و مدرس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران نیز هست، در مورد فیزیولوژی و روش‌های تمرینی در وزنه‌برداری تدریس کرد. داود ملکی پیشکسوت ورزش وزنه‌برداری هم به عنوان دبیر کمیته پیشکسوتان قاره آسیا در مورد استعدادیابی در این رشته نکاتی را آموزش داد. خانم باربارا مدرس و نماینده فدراسیون جهانى وزنه بردارى و وادا هم نکات کلی در مورد دوپینگ را برای حاضران در این سمپوزیوم تشریح کرد و پس از آن نوبت به داود باقری متخصص ایرانی مبارزه با دوپینگ رسید تا «مدیریت نتایج دوپینگ» را تدریس کند.
یک روز پیش از آغاز این سمپوزیوم، هیات ایرانی حاضر در تاشکند نزد علی مردانی‌فر سفیر ایران در ازبکستان رفتند و شام را مهمان او بودند. سفیر ایران در تاشکند که به ورزش علاقه خاصی هم دارد، چند ساعت با مهمان‌های ورزشی خود گفت‌وگو کرد.
43 43

کد N7340

وبگردی