آفتاب

«حسان اللقیس» کیست؟

«حسان اللقیس» کیست؟

فارس نوشت:

فرمانده ترور شده حزب‌الله لبنان که پسر خود را در جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان از دست داده بود، از مقامات نزدیک به «سید‌حسن نصرالله» بود.
برخی منابع اعلام می‌کنند که «حسان اللقیس» از فرماندهان حزب‌الله لبنان که ساعت 24 شب گذشته به وقت لبنان ترور شد، از مقامات نزدیک به «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش مقاومت بوده است و مسئول حزب‌الله در همان منطقه محل سکونتش یعنی «السان تیریز- الحدث» به شمار می‌رفت.

گفته می‌شود که اللقیس در بخش فنآوری و ارتباطات از راه دور حزب‌الله فعالیت داشت و نقش مهمی در تعمیر سیستم ارتباطات راه دور حزب‌الله پس از آسیب های وارده از سوی اسرائیل در طول جنگ 33 روزه، ایفا می‌کرد.

اما روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ادعا کرد که این فرمانده حزب‌الله رئیس بخش فنآوری و تسلیحات حزب‌الله بوده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: برادر و فرمانده شهید حسان اللقیس، جوانی و تمام عمر خود تا آخرین لحظه زندگیش در راه مقاومت شریف صرف کرد و همواره مجاهد، رهبر، صاحب ابتکار عمل، فداکار و عاشق شهادت بود و پدر یکی از شهیدان جنگ تموز 2006 (جنگ 33 روزه) به شمار می‌رفت.

پایگاه خبری «الجدید»، نوشت که اللقیس به ضرب گلوله‌هایی که از فاصله نزدیک شلیک شده با 5 تیر در سر و گردنش به شهادت رسیده است.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که وی به ضرب 4 گلوله که به سوی کتف و سرش شلیک شده، کشته شده است.

بر اساس این گزارش، خودروی وی از نوع «شیروکی» به رنگ زیتونی با شماره پلاک 258251 م بود که پس از این تیراندازی به بیمارستان «الرسول الاعظم» انتقال یافت.

گفته می‌شود وی در پارکینگ منزلش ترور شده است.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد 3 نفر در عملیات ترور اللقیس شرکت داشته‌اند.

26149

کد N7321

وبگردی