آفتاب

هنیه هشدار داد: فلسطینیان در آستانه انتفاضه سوم هستند

هنیه هشدار داد: فلسطینیان در آستانه انتفاضه سوم هستند

تسنیم نوشت:

نخست وزیر دولت حماس در غزه با تاکید بر این‌که فلسطینیان در آستانه انتفاضه سوم قرار دارند، نسبت به خطرات اقدامات رژیم صهیونیستی جهت یهودی سازی قدس اشغالی هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری معا، «اسماعیل هنیه»، نخست وزیر دولت حماس در غزه روز گذشته با تاکید بر اینکه فلسطینیان در آستانه انتفاضه شوم قرار دارند، نسبت به خطرات اقدامات رژیم صهیونیستی جهت یهودی سازی قدس اشغالی هشدار داد.
اسماعیل هینه در بازدید از دیوان دادگستری در نوار غزه گفت: آنچه فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی هم اکنون با آن رو به رو هستند، به انتفاضه سنگ شباهت دارد که بیست وششمین سالگرد آن در حال سپری شدن است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کند که فلسطینیان در آستانه یک انتفاضه جدید قرار دارند، افزود: ملت فلسطین زیر بار اقداماتی نخواهد رفت که رژیم صهیونیستی برای غصب زمین‌های آنان از طریق شهرک سازی وتغییر هویت آنها انجام داده است.
نخست وزیر دولت حماس در غزه تاکید کرد که فلسطینیان همچنان به راه خود برای تحقق استقلال و آزاد سازی سرزمین‌هایشان از چنگال اشغالگران صهیونیست ادامه خواهند داد.
هنیه در ادامه گفت: اهالی قدس و نقب نماینده ملت فلسطین و امت عربی در دفاع از قدس اشغالی هستند.
وی از فلسطینیان مقاومی که از ساعت‌های اولیه بامداد روز گذشته برای استقرار در مسجد الاقصی از منازل خود خارج شده و موفق شدند، مانع اقدام رژیم صهیونیستی در وارد کردن به اصطلاح «شمعدان تلمودی» به داخل مسجد الاقصی شوند، قدردانی کرد.
وارد کردن شمعدان تلمودی به داخل مسجد الاقصی در چارچوب طرحی قرار دارد که هدف آن تغییر هویت مسجد الاقصی و تقسیم آن به دو بخش است.
هنیه در بخش دیگری از سخنانش از مقامات مصری خواست تا بازداشت شدگان فلسطینی و سوری را آزاد کند.
وی تاکید کرد که درب‌های نوار غزه به روی آوارگان سوری باز است.

5252

کد N7306

وبگردی