آفتاب
حسین مرعشی:

یکصدا شدن اصلاحات و اعتدال خطرناک است/ قوی بودن ما به قوی بودن رقیبمان بستگی دارد

یکصدا شدن اصلاحات و اعتدال خطرناک است/ قوی بودن ما به قوی بودن رقیبمان بستگی دارد

عضو حزب کارگزاران با بیان اینکه بعد از دوم خرداد فکر می کردیم که باید یک حزب باشیم افزود: امروز نیز این خطر وجود داد که اعتدال و اصلاحات یک صدا باشند و تک صدایی حاکم باشد اگر این گونه شود دچار اشتباه هستیم ما باید برای پی گیری خواسته هایمان جدی باشیم و رقیب را نیز تشویق کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مرعشی در همایش آینده سیاسی ایران که به همت سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار عصر امروز چهارشنبه در سالن ورشو برگزار شد با اشاره به روز دانشجویان گفت: از این که این فرصت در اختیارم قرار گرفته است خوشحالم، گفتید نگویم اما خداوند انشاءالله در قلوب مامورین قوه قضاییه محبت ایجاد کند تا شاهد رفع حصر باشیم.

حضار پس از گفته مرعشی دست زدند که مرعشی در واکنش گفت: امیدواریم این خواسته عمومی مردم که با کف زدنهای شما نشان داده شد اثر خودش را بگذارد و مسئولین سعی نکنند که بگویند اتفاقی نیفتاده است.

امیدواریم مسئولین در مسیری قرار بگیرند که رهبر انقلاب خواسته است.

وی با بیان اینکه عده ای از مسئولین قوا که با رای مردم انتخاب نمی شوند دلیل نمی شود که به خواست مردم احترام نگذارند گفت: آنها باید بپذیرند که مردم سرمایه های این کشور هستند و نباید به رای مردم بی اعتنایی کنند. عضو حزب کارگزاران با تاکید بر اینکه اگر امروز نشاط و تحرک و موفقیت در عرصه بین المللی وجود دارد به برکت حضور مردم است ادامه داد: باید خدا را شکر کنیم که در کشور شاهد موفقیت و پیشرفت هستیم.

بعضی از مسئولین فکر می کنند که خواست مردم برایشان مهم نباشد که این نشانی از عقب ماندگی است.

وی با تقدیر از عملکرد دولت گفت: روحانی بخشی از وظایف خود را به خوبی انجام داده است و شان ریاست جمهوری در ایران بازسازی شده است و رئیس جمهور در تراز ملت ایران است.

امروز ملت ایران نگران نیست رئیس جمهور پشت تریبون برود چه بحران و لطمه ای به وجود خواهد آمد.

مرعشی ادامه داد: در مراسم تحلیف رئیس جمهور 55 هیات خارجی شرکت کردند دنیا درهای خود را برای مناسبات با ایران باز کرده است اتفاقی که در ژنو افتاد فراتر از متنی است که نوشته شد.

عضو حزب کارگزاران با اشاره به اینکه جهان اراده خود را  برای تغییر موضع خود نسبت به ایران اعلام کرده است ادامه داد: در این مدت کوتاهی که از آغاز دولت می گذرد بخش خصوصی می تواند با دولت ارتباط برقرار کند شخصیت های روی کار آمدند که احترام ایجاد می کنند در 8 سال گذشته خیلی ها تلاش می کردند با دولت گفتگو نکنند اما امروز در وزارتخانه ها بر روی نخبگان و اهل فن باز است.

مرعشی با تاکید بر اینکه دولت حق ندارد موفق شود گفت: این دولت متعلق به روحانی و وزیرانش نیست متعلق به ملت بزرگی است که در اوج نا امیدی امید آفرید و این دولت نباید نسبت به آرمانهای اصلاحاتی این جامعه کم توجهی کند و باید حافظ ارزشهای مردم باشد.

وی ادامه داد: امروز به لطف خدا پیشرفت های بزرگی حاصل شده است و دولت باید جدی باشد و کوچک ترین انحراف از معیارها باید گوشزد شود.

وی با تاکید بر این که خلق کننده های حماسه برای حمایت از این دستاوردها جدی باشند گفت: در دوم خرداد 76 مهم نبود که خاتمی انتخاب شد مهم این بود که مردم انتخاب کردند پیشرفت این نیست که ما سر کار باشیم مهم آن است که مردم انتخاب کنند.

عضو حزب کارگزاران گفت: زمانی که فکر می کردیم تک حزبی و تک صدایی امری مقدسی است و تحت افکاری بودیم که یک رهبر کاریزماتیک بر همه مسلط باشد و همه چیز یک پارچه باشد اما اگر همان روزی که حزب جمهوری اسلامی به دو حزب تقسیم می شد و دو حزب را به رسمیت می شناختیم به این مشکلات دچار نمی شدیم.

وی با بیان اینکه بعد از دوم خرداد فکر می کردیم که باید یک حزب باشیم افزود: امروز نیز این خطر وجود داد که اعتدال و اصلاحات یک صدا باشند و تک صدایی حاکم باشد اگر این گونه شود دچار اشتباه هستیم ما باید برای پی گیری خواسته هایمان جدی باشیم و رقیب را نیز تشویق کنیم. اما نه با ابزارهای حکومتی.

وی با بیان اینکه انتقاد ما به رقیبان این است که نباید از نهادها داوری و نظارتی استفاده کند گفت: سپاه پاسداران با نیروهای انقلاب شکل گرفت کسی حق ندارد از سپاه به نفع یک جریان خاص استفاده کند سپاه نباید در سیاست دخالت کند و قوی بودن ما به قوی بودن رقیب ما بستگی خواهد داشت.

 

 

کد N7215

وبگردی