آفتاب

نقاشی‌های مجسمه‌گونه روی دیوار می‌رود/ خلق ایده هنری از پهلوانیِ تختی

نقاشی‌های مجسمه‌گونه روی دیوار می‌رود/ خلق ایده هنری از پهلوانیِ تختی

آثار نقاشی بهزاد شیشه‌گران که به نقاشی‌‌های مجسمه‌گونه تشبیه شده در گالری آریا به نمایش درمی‌آید.

بهزاد شیشه‌گران، هنرمند نقاش و عضو اسبق هیات مدیره انجمن نقاشی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد نمایشگاه جدیدش توضیح داد: آخرین آثارم را به گالری آریا خواهم برد و در این گالری به نمایش درخواهم آورد. این آثار در ادامه کارهای سال قبل من است که در آنها نقاشی‌های مجسمه‌گونه را ارائه کردم.

این هنرمند نقاش ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار مجموعه‌ای را به نمایش گذاشتم که در آن آثاری به تصویر درآمده بود که به نقاشی‌های مجسمه‌گونه معروف شد. آن نمایشگاه که در همین گالری آریا برپا شد مورد استقبال مردم هم قرار گرفت.

وی سابقه رسیدن به این گونه نقاشی‌ها را به سال 68 و نمایشگاه پهلوان تختی که برگزار کرده بود مرتبط دانست و گفت: سال 68 در نمایشگاهی که در گالری کانون نشر حوض نقره برگزار کردم که در آن ویژگی‌های پهلوانانه تختی را به نمایش گذاشتم.

شیشه‌گران بیان کرد: در آن نمایشگاه طراحی‌ها به سمتی رفت که به مجسمه نزدیک بود. این موضوع از سال 68 تاکنون با من بوده که اوج نمایش آن در نمایشگاه سال پیش بود و ادامه آن تا چند روز دیگر به نمایش درخواهد آمد.

این مدرس دانشگاه در مورد نمایشگاه جدیدش توضیح داد: این آثار ادامه آثار سال قبل است ولی با رویکردی متفاوت اما المان‌های دیگری در این آثار وجود دارد که فضای مشترکی با مجسمه‌سازی دارد. در این آثار نگاهی آبستره، فیگوراتیو در کنار طبیعت قرار گرفته و نقاشی به وجود آورده‌اند.

عضو اسبق هیات مدیره انجمن نقاشی در پایان سخنانش گفت: این نمایشگاه از 21 آذرماه تا اول دی با نمایش 27 اثر برپا خواهد بود.

گالری آریا در آدرس خیابان ولیعصر، بالا‌تر از سه‌راه بهشتی (عباس آباد)، کوچه زرین، پلاک ۱۰ قرار دارد.

کد N7152

وبگردی