آفتاب

نادران: ارائه نکردن برنامه‌های اقتصادی نتیجه‌اش دامن زدن به دعوای حسن-محمودی است

نادران: ارائه نکردن برنامه‌های اقتصادی نتیجه‌اش دامن زدن به دعوای حسن-محمودی است

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: دلخوش کردن به گشایش‌های خارجی و گره زدن سرنوشت اقتصاد کشور به مذاکرات هسته‌ای آدرس غلط دادن به دشمن و آتش گذاشتن زیر دیگ طمع آنها برای فشار بیشتر بر ملت ایران است.

به گزارش خبرآنلاین، الیاس نادران نماینده تهران در نطق میان دستور امروز خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ژنو، گفت: موضوع هسته‌ای، مساله‌ای ملی و بلکه فراملی است و نیازمند ساخت مستحکم درونی نظام است. به همین دلیل آنهایی که از هر جناحی به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند بدانند که به این ملت و آرمان‌های نیم قرن اخیر این ملت خیانت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما به فرزندان این ملت در مذاکرات هسته‌ای اعتماد داریم، تصریح کرد: ما می‌دانیم که آنها از حداکثر ظرفیت خود برای دفاع از حقوق ملت ایران بکار می‌گیرند، به همان نسبت به طرف‌های مذاکره بویژه آمریکایی‌ها و دنباله‌روهای اروپایی اش بی اعتمادیم.مجلس به نمایندگی از ملت مذاکرات هسته‌ای را با حساسیت دنبال می‌کند، و چنانچه کمترین شیطنت از دشمنان این ملت ببینید پاسخ دندان شکن و پشیمان کننده خواهد داد.

نادران خطاب به دولت گفت: دولت بداند سطح دستیابی ما به فناوری‌های هسته‌ای و کاربردهای آن در کشاورزی، صنعت، دارو، محیط زیست، ماهواره و سوخت شناورهای زیرسطحی را متخصصان داخلی و توانمندی‌های فرزندان این ملت تعیین می‌کند و خط قرمز ما است. حفاظت و حراست از کلیه صنایع مرتبط با هسته ای و سرمایه های انسانی و فنی آن از اوجب واجبات است.چرخ صنعت این کشور نخواهد چرخید مگر اینکه سانتریفیوژهای ساخت داخل به خوبی بچرخد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در فاز دوم مذاکرات طمانینه در طرف ایرانی حفظ شود، خاطرنشان کرد: تا گمان نشود که تعجیل در دستیابی به توافق مسئولان اجرایی را ناچار از عدول از برخی از ظرافت‌ها کرده است.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه به برخی نکات اقتصادی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بی تدبیری‌ها، شکاف‌های داخلی بین قوا، و شرارت دشمن و محاصره اقتصادی باعث تداوم رکود اقتصادی و فشار مضاعف بر معیشت مردم گردیده است. مهار تورم و مدیریت منابع و هدایت آنها به سمت تولید واقعی و تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی در تولید، توزیع و مصرف یک وظیفه ملی و دینی است.

وی تاکید کرد: دلخوش کردن به گشایش‌های خارجی و گره زدن سرنوشت اقتصاد کشور به مذاکرات هسته‌ای آدرس غلط دادن به دشمن و آتش گذاشتن زیر دیگ طمع آنها برای فشار بیشتر برملت ایران است. وحدت، همدلی و استفاده عالمانه از ظرفیت های داخلی و حل اساسی مشکلات ساختاری اقتصاد ایران راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود هستند.

نادران با بیان اینکه اظهارات متناقض و بخشی نگری مسئولان اقتصادی اجرایی باعث القای این مطلب شده است که کشتی اقتصاد کشور را ناخدایی نیست، گفت: نمی توان اقتصاد را ملوک الطوایفی و جزیره ای اداره کرد، اقتصاد کشور ارشد می خواهد. هنوز ملت نسبت به اساسی ترین مسائلش در امسال و سال آینده بی اطلاع است. هدفمندی یارانه‌ها، قیمت کالاها، نرخ سود بانکی، سیاست ها یپولی و مالی، مدیریت سهام عدالت، آزادسازی اقتصادی و ... از جمله مسائلی است که جز با داشتن یک دستگاه فکری منسجم اقتصادی، نگرش اقتصادی عدالت محور و اراده لازم در همساز کردن همه مدیران اقتصادی دولت حل نشدنی است.

وی تاکید کرد: نگاه به گذشته و نقد دولت گذشته به جای نگاه به آینده وارائه عملکردهای سیاست های اقتصادی جز دامن زدن به اختلافات و دعوای حسن محمودی نتیجه ای ندارد.

نادران در پایان با بیان اینکه یک شوخی هم با دولت می‌کنم، اظهار داشت: شما که بازی برد - برد با خانم اشتون را بلدید لااقل تعامل تان را با مجلس در خصوص استانداران، وزارت علوم و دستگاه های اجرایی بهتر کنید. در افتتاحیه پل صدر که توسط قرارگاه خاتم الانبیا ساخته شد پیش خود گفتم کاش آقای روحانی اینجا بود می دید که سرهنگ های این مملکت چه خدماتی به مردم مومن و صبور کشور کردند.

/27220

 

کد N7040

وبگردی