آفتاب

دیدار نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور مبارزه با موادمخدر با ظریف

دیدار نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور مبارزه با موادمخدر با ظریف

مردم و دولت ایران انتظار جدی برای همکاری و تعامل بیشتر سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان در مسوولیت سنگین و خطیر مبارزه با قاچاق موادمخدر را دارند.

لک بوندانت، نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی ایران ضمن دیدار و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، اعتبارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش ایلنا،ظریف در این دیدار با اشاره به سوابق خوب همکاری بین جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان ملل متحد در امور مبارزه با موادمخدر، بر آمادگی قاطع و همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران را برای تداوم و تقویت این همکاری‌ها اعلام کرد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر پیوند دو پدیده شوم قاچاق موادمخدر با تروریسم و افراط‌گرایی در مناطق مختلف جهان، به تهدید منبعث از این پدیده‌های شوم برای ثبات و امنیت و صلح جهانی حتی برای کشورهای غربی و اروپایی اشاره کرد و مبارزه و ریشه‌کن شدن این پدیده‌های شوم و خانما‌ن‌سوز که امنیت و آسایش مردم را در عرصه جهانی به مخاطره انداخته است را نیازمند همکاری تنگاتنگ و نزدیک بین همه کشورهای جهان دانست.

ظریف خاطرنشان کرد: مردم و دولت ایران با قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه با قاچاق موادمخدر، در راستای کمک و حمایت از صلح و آرامش در عرصه جهانی و منطقه‌ای و علیرغم متحمل شدن همه فشارهای سیاسی و اقتصادی، سیاست اصولی و انسانی مبارزه قاطعانه با قاچاق و ترانزیت موادمخدر را در سال‌های گذشته ادامه داده‌اند و در این مسیر هزینه‌های بسیار زیاد معنوی و مادی متحمل شده و هزاران شهید را در این راه تقدیم کرده‌اند.

وزیر امورخارجه تاکید کرد: مردم و دولت ایران انتظار جدی برای همکاری و تعامل بیشتر سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان در مسوولیت سنگین و خطیر مبارزه با قاچاق موادمخدر را دارند.

لک بوندانت نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور مبارزه با موادمخدر در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار از تلاش‌ها و اقدامات موثر و مهم جمهوری اسلامی ایران در تعامل و همکاری تنگاتنگ با سازمان ملل متحد در امر مهم مبارزه با موادمخدر تقدیر و تشکر کرد.

وی خواستار تداوم همکاری موثر و سودمند ایران در این زمینه در دوره مسوولیت خود شد و ابراز اطمینان کرد فضای جدید ایجاد شده بین ایران و کشورهای غربی ناشی از رویکرد تعامل و سازنده ایران در تقویت روند همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تولید و قاچاق موادمخدر نیز موثر باشد و کشورهای جهان به مسوولیت متقابل خود برای حمایت از ایران در این مسوولیت خطیر و سنگین عمل نمایند.

کد N6783

وبگردی