آفتاب

نظر نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره عملکرد دولت در حوزه دیپلماسی

نظر نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره عملکرد دولت در حوزه دیپلماسی

نماینده مردم اردبیل در مجلس می گوید دیپلماسی ایران تنها به چند کشور خاص خلاصه نمی شود.

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره دیپلماسی ایران در دولت یازدهم گفت: از ابتدای دولت یازدهم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نمره مثبت می گیرد و ویژگی هایی هم در این دیپلماسی وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به افزایش تحرک دیپلماسی اشاره کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیپلماسی ایران از سنگینی در دولت نهم و دهم خارج شده و فعال تر عمل می کند و حضور بیشتری در مسائل و موارد منطقه دارد و این از ویژگی های دیپلماسی دولت یازدهم است.

وی با بیان این که پس از پرونده هسته ای ایران هم اکنون اصلاح برخی مشکلات با اطرافیان و همسایگان یکی از کارهایی است که در حال صورت گرفتن است، گفت: انرژی هسته ای بحثی که خیلی زمان بر شده بود با اقدام خوب به جایی رسید که قابل پیگیری است و از  گفت و گو برای گفت وگو و گذراندن وقت خارج شد.

حقیقت پور با بیان این که عملکرد دیپلماسی ایران را می توان به سه بخش تنش زدایی با غرب، پرونده هسته ای و توسعه روابط با کشورهای همسایه تقسیم کرد، گفت: در کنار این عملکردها سیاست های کلی سیاست خارجی ایران همچنان با قدرت پابرجا است و ما از مردم فلسطین و مقاومت لبنان و سوریه دفاع می کنیم و از موارد اصولی خودمان عقب نشینی نداشته ایم و این ها ویژگی های سیاست خارجی دولت فعلی است.

وی با بیان این که هم اکنون حفظ اصولمان که بسیار برای ما مهم بوده باید توسعه پیدا کند، تصریح کرد: اقدامات جدیدی هم در حال اقدام است و باید موارد حل نشده فراوانی که وجود دارد برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: به طور مثال هم اکنون با کارهای دسته جمعی می توانیم در حوزه خزر اقدامات مناسب و گسترده ای را انجام دهیم و بحث رژیم حقوقی دریای خزر را برطرف کنیم.

حقیقت پور ادامه داد: همچنین در حوزه دیپلماسی باید تلاش کنیم با کشورهای دیگر در مقابل تند روی ها و فرقه گرایی ها در سطح منطقه ایستادگی کنیم و با تشکیل اتحادیه های مختلف به مبارزه با این مسائل بپردازیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دیپلماسی ایران تنها به چند کشور خاص خلاصه نمی شود و با تمام نقاط دنیا باید درحال توسعه روابط باشد.

/27295

 

کد N6491

وبگردی