آفتاب

وزیر اطلاعات: روحانیون همه جا در کنار مردم، بین مردم در راه احیای دین خدا و برای نفع مردم حاضر بودند

وزیر اطلاعات: روحانیون همه جا در کنار مردم، بین مردم در راه احیای دین خدا و برای نفع مردم حاضر بودند

مهر نوشت:

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفت: روحانیت اسلام پرچم شهادت را برافراشت و تا زمانی که در جامعه ای پرچم شهادت برافراشته باشد بر چهره جامعه گرد ذلت نمی نشیند.
 حجت الاسلام سید محمود علوی در مراسم یادواره شهید روحانی میرزای جنگلی و 150 شهید روحانی استان گیلان که ظهر امروز(دوشنبه ) با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار گیلان و جمعی از مسئولان ، روحانیون ، مردم ولایت مدار استان و غیره در مصلی امام خمینی (ره ) رشت برگزار شد، افزود: علما و روحانیون در تاریخ اسلام با تبعیت از سالار شهیدان امام حسین (ع) انگیزه شان را ادای تکلیف ، مسیرشان را رعایت حلال و حرام برای دستیابی به مقصود و فرهنگشان را فرهنگ شهادت قرار دادند.

وی اظهارداشت: هدف امام حسین (ع) قیام و انقلاب ایشان جهت دستیابی به قدرت و زر و زیور نبود بلکه هدف ایشان ادای تکلیف و برگرداندن تعالیم الهی به متن جامعه و قرار دادن زندگی مردم بر اساس تعالیم الهی ، احساس آرامش کردن بندگان مظلوم و اصلاح جامعه از فساد بود.

وزیر اطلاعات همچنین احیای فرهنگ اسلامی ، اصلاح جامعه اسلامی ، احساس امنیت مردم ، اجرای حدود و تعالیم الهی را اهداف انگیزه قیام امام حسین عنوان کرد.

وی اذعان داشت: انگیزه اصلی امام حسین (ع) ادای تکلیف بود که برای ادای تکلیف خود مسیر حق را برگزید و تن به هیچ ذلتی نداد.

علوی با بیان اینکه نتیجه برای امام حسین علیه السلام مهم نبود، افزود: اصل کار ادای تکلیف است و نتیجه کاربا خداست.

وی اظهارداشت:کسی که برای نیل به هدف الهی ، مسیر حق را انتخاب کرده و برای برپایی حکومت اسلامی در چارچوب حلال و حرام خدا حرکت کند و جهت دفاع از اسلام جان خود را فدا کند این فرهنگ شهادت است.

وزیر اطلاعات به قیام امام خمینی (ره) نیز اشاره کرد و گفت : معمار کبیر انقلاب اسلامی در مقابل ظلم و فساد حکومت پهلوی بدون هیچ سلاحی با قدرت ایمان خود ایستاد گی کرد.

وی ادامه داد: امام راحل می فرمودند ادای تکلیف مهم است و نتیجه را خداوند تعیین می کند و این عامل موفقیت امام و پیروزی انقلاب بود.

علوی با تاکید بر اینکه قرآن ارزش انسان را به تقوا می داند و با کرامت ترین انسان ها با تقواترین آنها است، تصریح کرد: علمای اسلام کرامت تقوا ، رفعت علم و ایمان و فضیلت جهان را در وجود خود دارند و شهادت اوج ارزش برای آنهاست.

وی متذکر شد: روحانیت اسلام پرچم شهادت را برافراشت و تا زمانی که در جامعه ای پرچم شهادت برافراشته باشد بر چهره جامعه گرد ذلت نمی نشیند.

وزیر اطلاعات در این راستا به فرموده امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: امام راحل می فرمودند در جامعه ای که شهادت باشد اسارت نیست و علما و روحانیون فرهنگ شهادت را نهادینه کردند.

وی گفت: یک روحانی در کنار رزمندگان کار یک تیپ را انجام می داد و روحانیون در تمامی عرصه ها هر جا که برای اسلام احساس خطر می کردند وارد میدان می شدند.

علوی به فعالیت ها ، اقدامات و مبارزات روحانیونی چون آیت الله میرزای شیرازی ، سید محمد طباطبایی ،آیت الله بهبهانی ، سید حسن مدرس و غیره در طول تاریخ اشاره کرد و اذعان داشت: عزت و پیروزی ملت ایران حاصل هوشیاری و مبارزات این روحانیون در طول تاریخ است.

وی با تاکید بر اینکه همه جا روحانیت در جهت منافع اسلام حرکت کرده است، اظهارداشت: روحانیون همه جا در کنا مردم بین مردم در راه احیای دین خدا و برای نفع مردم حاضر بودند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: علما و بزرگان دین در کشور همچنین آیت الله احسانبخش در گیلان پرچم مبارزه را برافراشتند تا سرانجام ندای لا اله الا الله محمد رسول الله با محتوای واقعی در ایران حکم فرما شد.

وی اذعان داشت: میرزا کوچک جنگلی کسی بود که در مقابل تاخت و تاز انگلیسی ها، روس ها و استداد داخلی ایستاد و قیام کرد.

علوی اشاره کرد: قیام میرزا بر اساس ادای تکلیف بود و میرزا از امام حسین (ع) درس گرفته بود و با فرهنگ شهادت به استقبال مرگ رفت.

وی تاکید کرد: یادواره شهدا یعنی جریان خون شهادت در ملت و تا زمانی که فرهنگ شهادت در جامعه وجود داشته باشد دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: پرچم فرهنگ شهادت امروز به دست رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی است و انشاء الله به دست آقا امام زمان (عج) می رسد.

/2727

کد N6490

وبگردی