آفتاب

دستغیب: زمان گسترش رابطه با کشورهای منطقه فرا رسیده است/ دیپلماسی پارلمانی باید تقویت شود

دستغیب: زمان گسترش رابطه با کشورهای منطقه فرا رسیده است/ دیپلماسی پارلمانی باید تقویت شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی می​گوید: مجلس برای گسترش مناسبات و رفع شبهات و ذهنیت​هایی که درون کشورها است می​تواند اقدام کند.

سیداحمدرضا دستغیب نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره عملکرد دولت در حوزه دیپلماسی گفت: دیپلماسی ایران از ابتدای فعالیت دولت یازدهم در حوزه های مختلف عملکرد مناسبی داشته و فکر می کنم هم اکنون زمان آن رسیده است که وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه عزیمت کند و روابط ایران با کشورهای همسایه را توسعه دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبیعتا ضرورتی ندارد که اختلافی با کشورهای منطقه داشته باشیم و کشورهای منطقه باید کاملا احساس آرامش کنند.

وی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند ما توسعه و پیشرفتمان به معنای کشورگشایی یا نگاه منفی نسبت به کشورهای منطقه نیست و کاملا با محبت، همدلی و همراهی با کشورهای اسلامی منطقه ارتباط داریم.

دستغیب تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم سیاست خارجی ایران در بخش های مختلفی فعالیت داشته است که از جمله مهم ترین آنها می توان به بررسی جدی پرونده هسته ای ایران اشاره کرد و هم اکنون زمان آن رسیده است که روابط با کشورهای همسایه را توسعه دهیم.

وی با بیان این که البته بیش از آن چیزی که ما باید از دولت انتظار داشته باشیم ضروری است که در دیپلماسی پارلمانی قدری فعال تر از گذشته عمل کنیم، گفت: باید ارتباطات پارلمانی ایران با کشورهای دیگر هدفمند باشد اما هم اکنون احساس می شود که این ارتباط هوشمندانه نیست. باید یک برنامه ریزی هوشمندانه در مجلس هم صورت بگیرد که در ارتباط با کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه ارتباط منطقی و معقولی برقرار شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که البته در مجلس هیات​های پارلمانی به کشورهای مختلف عزیمت می کنند، افزود: اما به نظر می رسد که باید این سفرها هدفمندتر از گذشته باشد و در حقیقت دیپلماسی پارلمانی و دیپلماسی دولت باید مکمل یکدیگر باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان این که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیسیون آیین نامه داخلی و همچنین هیات رئیسه مجلس می توانند به گسترش دیپلماسی پارلمانی کمک کنند، گفت: باید طراحی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم بیشتر از آن چیزی که تا الان بوده از دیپلماسی پارلمانی استفاده کنیم و فکر می​کنم از این ظرفیت غافل هستیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان این که مجلس برای گسترش مناسبات و رفع شبهات و ذهنیت هایی که درون کشورها است می تواند اقدام کند، گفت: نمایندگان مجلس منتخبین مردم هستند، دیپلماسی پارلمانی و روابط آنها با پارلمان های مختلف برای تاثیرگذاری بر دولت ها نیز بسیار مناسب است.

/29295

 

کد N6472

وبگردی