آفتاب

مطهری:مگرقراراست افرادباتجربه مسابقه‌ دو بدهند؟/تذکر روحانی‌به ترکان درباره‌ انتصابات در مناطق آزاد

مطهری:مگرقراراست افرادباتجربه مسابقه‌ دو بدهند؟/تذکر روحانی‌به ترکان درباره‌ انتصابات در مناطق آزاد

مطهری از تذکر رییس جمهور به اکبر ترکان درخصوص بکارگیری نیروهای بازنشسته در مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی کلیات طرح دو فوریتی«ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی» دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی بود.

علی مطهری نماینده تهران که در مخالفت با کلیات این طرح صحبت می‌کرد، با بیان اینکه با این موضوع احساسی برخورد شده است، گفت: این طرح شائبه سیاسی بودن دارد. در مقدمه این طرح که دلایل توجیهی را توضیح می‌دهد آمده است، برخی استانداری‌ها و وزارتخانه‌ها به محل نگهداری سالمندان تبدیل شده، روشن است که این اغراق است.

وی با بیان اینکه در این طرح به مساله تحرک اشاره شده است، افزود: مگر چه انتظاری از افراد باتجربه داریم؟ مگر قرار است این افراد باتجربه هر روز مسابقه دو بدهند؟ استفاده از نیروهای باتجربه نیازمند تحرک نیست ولی متاسفانه نوع مدیریت دولت قبلی ما را بدعادت کرده است.

نماینده تهران با بیان اینکه در همه دنیا و در شرایط خاص از بازنشستگان استفاده می‌شود، گفت: نباید این افراد و تجربه آنها را معطل بگذاریم، البته ما دولت را در این موضوع مبرا از خطا نمی‌دانیم. معتقدم در مناطق آزاد در این خصوص افراط صورت گرفته است و من اطلاع دارم که آقای روحانی هم به آقای ترکان در این خصوص تذکر داده‌اند ولی فاجعه‌ای رخ نداده که نیازمند طرح دوفوریتی باشد.

مطهری با بیان اینکه این مشکل با گفتگو حل خواهد شد، خاطرنشان ساخت: این امر نیازمند مصوبه مجلس نیست. دست دولت باز است و می‌توانسته این انتصابات را انجام دهد.

وی تصریح کرد: مقایسه سن بازنشستگی و امید به زندگی در ایران در سال 88 نشان‌ می‌دهد که فاصله این دو در مردان 20 سال و در زنان 30 سال بوده است. در حالیکه باید این فاصله را کاهش دهیم تا ضمن کمک به اقتصاد کشور و کاهش هزینه‌های دولت شاهد استفاده بهینه از تجارب کارکنان و پویایی در سیستم اجرایی کشور باشیم.

مطهری با بیان اینکه تقسیم بندی مشاغل به ستادی واجرایی وجه قانونی ندارد، خاطرنشان کرد: این تقسیم بندی ایجاد ابهام خواهد کرد. در حال حاضر برخی از شهرداران، استانداران و فرماندارن بازنشسته هستند و در صورت تصویب وضعیت این نهادها بلاتکلیف خواهد شد و این محدودیت‌ها نظام اداری کشور را دچار بهم ریختگی خواهد کرد.

23/220

کد N6468

وبگردی