آفتاب

شمار تلفات جنگ سوریه به 126 هزار نفر رسید

شمار تلفات جنگ سوریه به 126 هزار نفر رسید

مهر نوشت:

یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد تا کنون حدود 126 هزار نفر که یک سوم آنان غیرنظامیان هستند در جریان جنگ داخلی سوریه کشته شده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دیده بان حقوق بشر سوریه شمار تلفات جنگ داخلی سوریه از آغاز تا کنون را 125 هزار و 835 نفر اعلام کرد. بر این اساس یک سوم قربانیان جنگ شورشیان مسلح با نیروهای دولتی را غیرنظامیان تشکیل می دهند.
این گروه نزدیک به مخالفان دولت سوریه با ارائه این آمار به سازمان ملل خواستار پایان جنگ داخلی سوریه شدند که حدود دو نیم سال از آغاز آن می گذرد.
دیده بان حقوق بشر سوریه که دفترش در لندن است مدعی است آمارهای خود را از طریق شبکه ای از اعضای خود در سراسر سوریه جمع آوری کرده است. طبق این گزارش در این مدت 6 هزار و 627 کودک جان خود را از دست داده اند.

همچنین از میان کشته شدگان جنگ داخلی سوریه 27 هزار و 746 نفر از شورشیان مسلح هستند که بیش از 6 هزار نفر از آنان افرادی هستند که از کشورهای دیگر برای جنگ با دولت سوریه به این کشور رفته اند.
گفتنی است به تازگی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی٬ وضعیت کودکان پناهنده سوری را مصیبت بار خواند و نسبت به آسیب های روحی و روانی این کودکان هشدار داده است.

5252

 

کد N6394

وبگردی