آفتاب

ورود معترضان تایلندی به مقر پلیس/ حکم بازداشت رهبر مخالفان صادر شد

ورود معترضان تایلندی به مقر پلیس/ حکم بازداشت رهبر مخالفان صادر شد

مهر نوشت:

به گزارش خبرگزاری مهر، بانکوک پست در گزارشی از ورود معترضان تایلندی به مقر پلیس پس از مذاکره با فرماندهان و توافق در منطقه آیوتایا خبر داد و نوشت: با وجود اقدامات خشونت بار پلیس در چند روز گذشته علیه معترضان و استفاده از گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی و ماشین آب پاش ، پلیس اعلام کرده است که سیم های خاردار و موانع را بر سر راه مخالفان برداشته و مانع تظاهرات معترضان نمی شود.
خبر دیگر اینکه دادگاه کیفری تایلند حکم بازداشت رهبر معترضان را به اتهام شورش و بر هم زدن نظم عمومی و تشویق معترضان برای محاصره ساختمانهای دولتی و تهدید محافظان نخست وزیر برای حمله به مقر یینگلاک شیناواترا صادر کرد.
همچنین جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز تاسف درباره کشته شدن چهار نفر در جریان تظاهرات ضد دولتی در تایلند خواستار مذاکرات مخالفان و یینگلاک شیناواترا نخست وزیر برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور شد.
وی در ادامه با اشاره به دیدار کریستی کینی سفیر آمریکا در تایلند با رهبران مخالفان و نخست وزیر به منظور ترغیب آنها برای برگزاری گفتگوهای مسالمت آمیز تاکید کرد بحران سیاسی در تایلند با خشونت و مصادره اموال عمومی و خصوصی پایان نمی یابد و از مخالفان و نخست وزیر می خواهم تا آرامش خود را حفظ کنند.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که رهبر معترضان ضرب الاجل دو روزه ای را به یینگلاک شیناواترا برای استعفا داد که نخست وزیر نیز با درخواست ها برای استعفا موافقت کرد.
معترضان بر این باورند طرح پیشنهاد عفو سیاسی منجر به بازگشت تاکسین شیناوترا نخست وزیر سابق و برادر نخست وزیر کنونی به قدرت می شود. تاکسین شیناوترا که در سال 2006 در یک کودتا برکنار شد و هم اکنون در یک تبعید خودخواسته در خارج از کشور زندگی می‌ کند، اتهامات خود را درباره فساد مالی، سیاسی خوانده و آن را محکوم کرده است.

5252

کد N6380

وبگردی