آفتاب
نهادهای اطلاعاتی ترکیه:

47 گروه افراطی مسلح در سوریه فعالیت می کنند

47 گروه افراطی مسلح در سوریه فعالیت می کنند

نهادهای اطلاعاتی ترکیه برای نخستین بار اذعان کردند که 47 گروه مسلح افراطی در سوریه فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه ملیت چاپ ترکیه، دستگاه های اطلاعاتی ترکیه اعلام کردند که 47 گروه اسلامی افراطی و مسلح در سوریه فعالیت می کنند. این گروه ها که عناوین مختلفی دارند با شبکه القاعده در ارتباط هستند.

نهادهای اطلاعاتی ترکیه افزودند: جبهه النصره و گروه داعش از خطرناکترین سازمان ها در سوریه محسوب می شوند. این روزنامه در ادامه نوشت: یگان های اطلاعاتی ترکیه تلاش می کنند این کشور را از اقدامات تروریستی احتمالی که ناشی از تاثیرات بحران سوریه است حفظ کنند.

سرویس های امنیتی ترکیه در همین راستا در برخی شهرها به ویژه شهرها و مناطق هم مرز با سوریه تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرده اند تا مانع حملات القاعده یا سازمان های تروریستی مختلف شوند.

اعترافات نهادهای اطلاعاتی ترکیه در حالی مطرح می شود که این کشور یکی از حامیان اصلی گروه های تروریستی در سوریه است و تروریست ها از مرزهای ترکیه وارد سوریه می شوند. ترکیه پیش از دخالت در بحران سوریه را تکذیب می کرد، اما با تغییر موضع جهانی نسبت به حل بحران سوریه و اعتقاد به اینکه راه حل سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است باعث شده کشورهایی مثل ترکیه و قطر لحن خود را نسبت به تحولات سوریه تغییر دهند.

کد N6238

وبگردی