آفتاب
اخبار مصر/

درخواست الببلاوی از مصری ها/ادامه تظاهرات دانشجویان وابسته به اخوان المسلمین

درخواست الببلاوی از مصری ها/ادامه تظاهرات دانشجویان وابسته به اخوان المسلمین

درخواست حازم الببلاوی از مردم این کشور برای مشارکت در همه پرسی قانون اساسی،تظاهرات دانشجویان طرفدار اخوان المسلمین و شروط ائتلاف وابسته به اخوان المسلمین برای شرکت در همه پرسی قانون اساسی از مهمترین اخبار مربوط به مصر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، حازم الببلاوی نخست وزیر مصر از همه مصری ها خواست که در همه پرسی قانون اساسی جدید مصر مشارکت کنند.

نخست وزیر مصر افزود: کسانی که در انقلاب سی ام ژوئن مشارکت داشته اند وظیفه دارند که در همه پرسی قانون اساسی مصر شرکت کنند.

از سوی دیگر منابع مصری اعلام کردند: دانشجویان طرفدار اخوان المسلمین با برگزاری تظاهراتی در دانشگاه قاهره خواستار آزادی دانشجویان زندانی،شدند.

این منابع افزودند: در این تظاهرات دانشجویان شعارهایی علیه ارتش و نیروهای پلیس سر دادند.

از سوی دیگر عمرو فاروق سخنگوی حزب الوسط مصر اعلام کرد: در نشستی که رهبران اخوان المسلمین و ائتلاف ملی با هیئتی از اتحادیه اروپا داشته اند ائتلاف ملی شروطی برای شرکت در همه پرسی قانون اساسی مطرح کرده است که شامل نظارت کامل و شفاف بین المللی از شروع تا پایان همه پرسی، فراهم آمدن فضای لازم برای مشارکت و توقف اقدامات امنیتی،مشخص شدن تکلیف قانون اساسی پس از رای منفی به آن و اینکه آیا قانون سال 2012 به اجرا در می آید یا قانون اساسی سال 1971 مرجع خواهد بود.

از سوی دیگر محمد ابراهیم وزیر کشور مصر از تشکیل کمیته ای برای بررسی افرادی که در دوران مرسی تابعیت مصری گرفته اند و از عفو استفاده کرده اند خبر داد.

این در حالی است که منابع مصری از ترافیک شدید در خیابان یوسف عباس در اطراف دانشگاه الازهر پس از تظاهرات دانشجویان طرفدار اخوان المسلمین در این منطقه خبر دادند.

از سوی دیگر منابع مصری به تظاهراتی که در میدان طلعت حرب قاهره در حال برگزاری است اشاره کردند.

این منابع افزودند: این تظاهرات در مخالفت با قانون تظاهرات و به منظور آزادی بازداشت شدگان در اطراف مجلس شورا و مخالفت با تعدی نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان مخالف قانون تظاهرات برگزار شده است.

این در حالی است که محمد ابراهیم وزیر کشور مصر گفت: نیروهای پلیس از اطراف دانشگاه قاهره عقب نشینی کرده اند و این  به منظور جلوگیری از درگیری با دانشجویان این دانشگاه است.

وی افزود: پیشرفت های قابل ملاحظه ای در سینا و دیگر استانها علیه گروههای تروریستی به دست آمده است.ملت مصر باید بداند که هر تروریستی به مجازات خواهد رسید.

وزیر کشور مصر بیان کرد: مصری ها و دانشجویان دانشگاهها با توطئه هایی که علیه کشور تدارک دیده شده است همراهی نمی کنند.

وی خطاب به دانشجویان مصری گفت: در مسیر توطئه ها حرکت نکنید این تلاشی برای بهره برداری از دانشجویان در دانشگاههای کشور است.

کد N6229

وبگردی