آفتاب
نقوی خبر داد:

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از آب سنگین اراک/ ارائه گزارش هیئت پارلمانی ایران از سفر به لبنان

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از آب سنگین اراک/ ارائه گزارش هیئت پارلمانی ایران از سفر به لبنان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برنامه اعضای این کمیسیون برای بازدید از آب سنگین اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از جلسه امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: گزارش عوض حیدرپور نماینده شهرضا از سفر هیئت کمیسیون به لبنان آغازگر جلسه امروز کمیسیون بود.

وی افزود: آقای حیدرپور در گزارش مبسوط خود اشاره کرد که هیئت ابتدا در مراسم یادبود شهدای انفجار در نزدیکی سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد، در این مراسم شخصیت‌های مهم سیاسی، مذهبی و نظامی لبنان حضور داشتند و آقای حقیقت‌پور هم به نمایندگی از هیئت، پیام مجلس و کمیسیون را به خانواده شهدا تقدیم کرد، همچنین آقای حیدرپور گزارشی از ملاقات‌های این هیئت با وزیر کشور، وزیر خارجه، رئیس مجلس و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله ارائه کرد، در دیدارهای فوق پیگیری جدی و معرفی عوامل اصلی و پشت‌ پرده عملیات تروریستی مذکور مورد تأکید هیئت قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: در ادامه حیدرپور به ملاقات هیئت با سیدحسن نصرالله اشاره کرد و گفت که سیدحسن نصرالله معتقد بود باید به عوامل پشت پرده و دولت‌هایی که تروریست‌های سلفی و تکفیری را پشتیبانی و تجهیز می‌کنند، پرداخت و آنها را مورد هدف قرار داد؛ امروز برخی دولت‌های منطقه، رژیم صهیونیستی را فراموش کرده و فقط به جنگ مذهبی و فرقه‌ای و عملیات‌های تروریستی علیه مسلمانان روی آورده‌اند و مسلمان‌کشی می‌کنند، در پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان و سایر کشورها، سلفی‌ها و تکفیرهای از سوی این کشورها تجهیز و پشتیبانی مالی می‌شوند و شیعیان و اهل سنت مورد هدف قرار می‌گیرند و با عملیات‌های تروریستی آنها، مسلمانان به شهادت می‌رسند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در این جلسه لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و بروندی و لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین از طرف کمیته سیاست خارجی کمیسیون مطرح شد و به تصویب کمیسیون رسید.

نقوی تأکید کرد: همچنین در این جلسه پس از استعفای مهدی سنایی نماینده سابق مردم نهاوند از کسوت نمایندگی مجلس برای تصدی سفارت ایران در روسیه، درخواست‌های جدید عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به بحث گذاشته شد و کمیسیون به استناد ماده 42 آیین‌نامه داخلی مجلس با افزایش عضو مخالفت کرد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مفاد همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با عنوان «ضمیمه بیانیه مشترک در زمینه چارچوبی برای همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 20 آبان 1392 برابر با 11 نوامبر 2012» قرائت شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس بر همین اساس از تصویب بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از مرکز آب سنگین اراک خبر داد و گفت: مقرر شد دو هفته آینده برای بازدید از آب سنگین اراک برنامه‌ریزی شود.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز کمیسیون حجت‌الاسلام وحید احمدی رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون گزارشی از سفر هیئت کمیسیون به تایلند ارائه کرد.

کد N6208

وبگردی