آفتاب

وزیر خارجه انگلیس از سفر کاردار این کشور به ایران خبر داد

وزیر خارجه انگلیس از سفر کاردار این کشور به ایران خبر داد

همشهری آنلاین: دولت انگلیس اعلام کرد که کاردار جدید غیرمقیم این کشور در ایران امروز (سه‌شنبه) برای گفت‌وگو با همتای ایرانی‌اش به تهران سفر می‌کند.

ایران > سیاست‌خارجی- همشهری آنلاین:
دولت انگلیس اعلام کرد که کاردار جدید غیرمقیم این کشور در ایران امروز (سه‌شنبه) برای گفت‌وگو با همتای ایرانی‌اش به تهران سفر می‌کند.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در توییتر خود اظهارات حسن حبیب‌الله‌زاده کاردار جدید ایران در انگلیس را تایید کرد و نوشت: به عنوان اولین گام آجای شارما، کاردار انگلیس فردا اولین سفرش را به تهران خواهد داشت. ما براساس یک مبنای دوجانبه گام به گام روابط انگلیس و ایران را بهبود خواهیم داد.

به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال شارما در ماه نوامبر به عنوان کاردار غیرمقیم انگلیس در ایران انتخاب شد.

این سفر به دنبال توافق ایران و گروه 1+5 در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش در ژنو اتفاق می‌افتد.

هیگ این توافق را "یک گام مهم به سمت تقویت امنیت خاورمیانه و جلوگیری از اشاعه هسته‌ای در جهان" دانست.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد : دولت انگلیس با انتصاب شارما به عنوان کاردار انگلیس در ایران در اوایل ماه نوامبر قصد خود را برای بهبود روابط دیپلماتیک با تهران نشان داد. این اقدام که با انتصاب همتای شارما در ایران همراه بود به دو کشور این امکان را می‌دهد که بتوانند در زمینه دامنه گستر‌ده ای از مسایل از جمله شرایط بازگشایی سفارت‌هایشان گفت‌وگو کنند.

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که شارما که در این انگلیس ساکن خواهد بود، ولی مرتب به ایران سفر خواهد کرد قرار است ملاقات‌های دیگری در وزارت امور خارجه ایران داشته باشد،‌ولی از ارائه جزییات درباره این گفت‌وگوها و برنامه سفرش خودداری کرد.

برخی گزارشات حاکی از این است که همتای ایرانی شارما نیز در آینده به لندن سفر می کند تا وضعیت ساختمان‌ سفارت ایران در این کشور را بررسی کند و با مقامات انگلیس دیدار داشته باشد.

کد N5870

وبگردی