آفتاب

هنرمندان صنایع دستی به خانه هنرمندان می‌آیند

هنرمندان صنایع دستی به خانه هنرمندان می‌آیند

خانه هنرمندان ایران ۱۴ تا ۲۳ آذرماه میزبان نخستین نمایشگاه صنایع دستی «دستان خیال‌پرداز» خواهد بود.

ایلنا: نمایشگاه صنایع دستی «دستان خیال‌پرداز» برای نخستین بار طی سال‌های اخیر با هدف معرفی توانمندی‌های فعالان حوزه صنایع دستی کشورمان از ۱۴ تا ۲۳ آذرماه در مجموعه گالری‌های خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه بالغ بر ۳۰۰ اثر برجسته و کاربردی متلق به ۱۰۰ هنرمند معاصر از استان‌های کشور به نمایش گذاشته شده می‌شود.

آثار حاضر در این نمایشگاه در ۸ گروه مصنوعات چوبی، مصنوعات فلزی، مصنوعات سفال و سرامیک، مصنوعات شیشه و آبگینه، نساجی و رودوزی‌های سنتی، زیورآلات، صنایع مستظرفه و بافته‌های داری به نمایش گذاشته می‌شود.

از استان‌های شرکت کننده در این نمایشگاه می‌توان به تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مرکزی، زنجان، مازندران، لرستان، کردستان، کرمان، گلستان و گیلان اشاره کرد.

نمایشگاه صنایع دستی «دستان خیال‌پرداز» پنجشنبه ۱۴ آذر ساعت ۱۶ با حضور دکتر «محمد علی نجفی» رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دکتر «بهمن نامور مطلق» معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی این سازمان و دکتر «مجید سرسنگی» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۱۴ تا ۲۳ آذرماه هر روز از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران مراجعه نمایند.

کد N5651

وبگردی