آفتاب

زمین‌خواری‌های گسترده در استان‌های تهران، مازندران، سمنان و البرز

زمین‌خواری‌های گسترده در استان‌های تهران، مازندران، سمنان و البرز

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از وجود زمین‌خواری گسترده‌ای در پنج استان تهران، گیلان، مازندران، سمنان و البرز خبر داد که این کمیسیون در حال بررسی پرونده این زمین‌خواری‌ها است.

ایران > قانونگذاری- همشهری آنلاین:
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از وجود زمین‌خواری گسترده‌ای در پنج استان تهران، گیلان، مازندران، سمنان و البرز خبر داد که این کمیسیون در حال بررسی پرونده این زمین‌خواری‌ها است.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هفته گذشته تیم کارشناسی برای بررسی موضوع زمین‌خواری به استان مازندران رفت که گزارش اولیه آن تهیه شده است و نشان دهنده این است که وسعت زمین‌خواری کم نیست.

به گفته وی در این زمین‌خواری‌ها اشخاص و تعاونی‌ها دخیل هستند که کلاهبرداری‌هایی از طریق پیامک زدن و چاپ آگهی در روزنامه‌ها با این مضمون که زمین‌ها دارای سند است انجام می‌دهند که مردم باید مراقبت باشند هیچکدام از این آگهی‌ها درست نیست.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین گفت که این کمیسیون به پرونده زمین‌خواری سه استان گیلان، سمنان و البرز نیز ورود پیدا کرده و کارشناسانی را به این استان‌ها برای بررسی فرستاده است و منتظر گزارش آنها است.

پورمختار همچنین تاکید کرد که در جریان بررسی موضوع زمین‌خواری از گزارش دیوان محاسبات نیز استفاده خواهد کرد.

گفتنی است رئیس کمیسیون اصل 90 پیش از این از دستگیری زمین‌خوارانی در استان تهران خبر داد که برای آنها حکم جلب صادر شده و قرار است افرادی از بین شخصیت‌های دولتی نیز در مورد این پرونده در آینده‌ای نه چندان دور بازداشت شوند.

کد N5475

وبگردی