آفتاب
در دیدار مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مطرح شد؛

تاکید عراقچی بر توجه بیش‌تر به نیازهای قربانیان سلاح های شیمیایی

تاکید عراقچی بر توجه بیش‌تر به نیازهای قربانیان سلاح های شیمیایی

ایران به تعهدات خود تحت کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی پایبند بوده و به عنوان بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی همواره خواهان جهانی عاری از تهدید، تولید و استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی از جمله سلاح‌های شیمیایی است.

معاون وزیر خارجه ایران با مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در هجدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه به سر می‌برد، روز دوشنبه با احمد اوزومجو، این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که کاظم غریب‌آبادی، سفیر ایران در لاهه و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیز حضور داشت، اوزومجو، مدیرکل سازمان با اشاره به همکاری مداوم ایران با سازمان از رهیافت مثبت و سازنده کشورمان نسبت به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی قدردانی کرد.

او هم‌چنین گفت: ایران یک عضو بسیار فعال و موثر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است.

عراقچی نیز در این دیدار ضمن تبریک به مدیرکل سازمان جهت دریافت جایزه صلح نوبل اظهارکرد: ایران به تعهدات خود تحت کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی پایبند بوده و به عنوان بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی همواره خواهان جهانی عاری از تهدید، تولید و استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی از جمله سلاح‌های شیمیایی است.

وی با اشاره به پیوستن سوریه به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی، از همکاری‌های این کشور با سازمان استقبال و ابراز امیدواری کرد تا الحاق سوریه باعث شود که سایر غیر اعضا به ویژه رژیم صهیونیستی نیز به این کنوانسیون ملحق شده و ذخایر سلاح های کشتارجمعی خود را نابود کند.

عراقچی هم‌چنین بر تسهیل همکاری‌های بین‌المللی درباره استفاده صلح‌آمیز از مواد و تجهیزات شیمیایی و رفع محدودیت‌های غیرقانونی موجود در این زمینه تاکید کرد و خواهان توجه بیش‌تر به نیازها و مشکلات قربانیان سلاح های شیمیایی شد.

به گزارش ایسنا، هجدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی از روز دوشنبه 11 آذر ماه به مدت 5 روز در لاهه هلند آغاز به کار کرده است و هیاتی از ایران نیز در این کنفرانس حضور دارد.

کد N5453

وبگردی