آفتاب
آقامحمدی:

به‎روزرسانی در نظارت لازم و مهم است

به‎روزرسانی در نظارت لازم و مهم است

در مواقعی که قانون معطل می‎ماند و برخی با توجه به اینکه منافع شخصی‎شان در خطر می‎افتد یا سهل‎انگاری، کم‎کاری و... صورت می‎گیرد، مجلس باید ورود پیدا کند و موانع را برطرف و تخلف‎ها را به اطلاع مردم برساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بر ضرورت نحوه درست نظارت مجلس تأکید کرد.

به گزارش ایلنا؛ ابراهیم آقامحمدی با اشاره به 10 آذرماه سال‎روز شهادت سیدحسن مدرس و روز مجلس، اظهار کرد: اگر قانون به‎درستی اجرا نشود و نظارت بر درست بودن آن صورت نگیرد و فقط روی کاغذ باقی بماند، بدون شک با مشکل روبه‎رو خواهیم شد که در این صورت سبب خسارت به جامعه و روند امور می‎شود.

وی با بیان اینکه جایی که مجری، قانون است، زیاد نظارت مجلس را نمی‎طلبد، ادامه داد: در مواقعی که قانون معطل می‎ماند و برخی با توجه به اینکه منافع شخصی‎شان در خطر می‎افتد یا سهل‎انگاری، کم‎کاری و... صورت می‎گیرد، مجلس باید ورود پیدا کند و موانع را برطرف و تخلف‎ها را به اطلاع مردم برساند.

آقامحمدی تأکید کرد: در این صورت، مردم به اجرای کارها امیدوار می‎شوند و همچنین کاهش هزینه‎ها، پویایی، شادابی، هم‎بستگی و اعتماد مردم به دستگاه‎های ذی‎ربط افزایش پیدا می‎کند.

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تقویت بُعد نظارت مجلس، اضافه کرد: نظارت همیشه بوده ولی چگونگی نظارت خیلی مهم است، جاهایی که کاستی وجود دارد باید با نظارت اصولی اصلاح شود و بدون هیچ ملاحظه‎ای کار به سرانجام برسد.

وی در خصوص اینکه برخی معتقدند، بُعد نظارت نماینده‎ها کم‎رنگ شده، گفت: اگر بگوییم نظارت با کُندی روبه‎رو شده، به‎روزرسانی در نظارت لازم و این‎ کار مهم است، نظارت باید به‎گونه‎ای باشد که اگر تخلفی اجرا شد، به گوش مسئولان برسد و برای رفع آن تلاش کنند.

کد N5178

وبگردی