آفتاب
حیدر‌پور با اشاره به عدم حضور رییس‌دولت دهم در دادگاه‎؛

احمدی‌نژاد خود را فراتر از قانون می‌داند

احمدی‌نژاد خود را فراتر از قانون می‌داند

رئیس‌جمهور سابق باید برای غیبت خود در دادگاه دلیل موجه ارائه کند/ در عرصه بین‌المللی خوب نیست كه رئیس‌جمهور سابق ایران وقتی به دادگاه فراخوانده می‌شود از قانون تخطی بورزد و بگوید من این دادگاه را قبول ندارم/ اگر دانشگاه ایرانیان راه‌اندازی شود، به کانونی برای فتنه‌های بعدی تبدیل خواهد شد

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال كه ارزیابی‌تان از فشارهایی كه از سوی بعضی از نمایندگان به وزیر علوم وارد می‌شود، چیست، اظهار داشت: براساس قوانین جاری و آئین نامه مجلس نظارت و طرح سوال از وزیر، حق قانونی نمایندگان است اما به نظرم بهتر است نمایندگان به وزیر وقت بیشتری برای عمل كردن بدهند.


عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص عدم حضور محمود احمدی‌نژاد در دادگاه گفت: همه افراد بر اساس قانون اساسی یكسان هستند و اگر كسی بر اساس قانون به دادگاه فراخوانده بشود و خود را فراتر از قانون بداند، باید  با او برخورد كرد.
عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سابقه قانون‌گریزی احمدی‌نژاد اظهار داشت: برابر قانون احضارنامه محمود احمدی‌نژاد به کارگزینی نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شده و رئیس جمهورسابق باید برای غیبت خود در دادگاه دلیل موجه ارائه کند، اما از آنجایی ایشان خود را فراتر از قانون می‌داند از قانون تخطی كرده و باید با او برخورد كرد.
نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه برای جمهوری اسلامی خوب نیست كه رئیس‌جمهور سابقش از قانون تخطی كند، تاكید كرد: آقای احمدی‌نژاد زمانی رئیس‌جمهور ایران بوده و در عرصه بین‌المللی خوب نیست كه رئیس‌جمهور سابق ایران وقتی به دادگاه فراخوانده می‌شود از قانون تخطی كند.
حیدرپور در خصوص راه‌اندازی دانشگاه ایرانیان گفت: اگر دانشگاه ایرانیان راه‌اندازی شود، به کانونی برای فتنه‌های بعدی تبدیل خواهد شد.
این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: براساس مقررات وزارت علوم این دانشگاه غیرقانونی است چراكه قبل از این، مجوزی به نام موسسه ایرانیان در سال 82 برای شخص دیگری صادر شده است که نهایتاً آن موسسه یک دانشگاه خواهد شد، لذا به کارگیری عنوان این دانشگاه برای رئیس جمهور سابق از این جهت نیز غیرقانونی است. همچنین روند صدور مجوز برای این دانشگاه نیز غیرقانونی است و این دانشگاه روندهای قانونی را برای دریافت مجوز طی نكرده است.
نماینده شهرضا با اشاره به اینكه آقای احمدی‌نژاد روزی شعار تمركززدایی از تهران و خلوت‌سازی تهران را می‌داد، خاطرنشان كرد: اینكه ایشان هم‌اینك می‌خواهد دانشگاهی بر خلاف قانون در تهران تاسیس كند، با شعارها و عملكرد سابق وی در تضاد است.
حیدرپور یكی از اقداماتی كه وزیر علوم باید براساس آن عمل كند، انحلال دانشگاه ایرانیان دانست و گفت: از وزیر علوم می‌خواهم كه با غیرقانونی اعلام كردن دانشگاه ایرانان و انحلال این موسسه مانع از آسیب بیشتر حوزه آموزش عالی شود.
عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال كه ارزیابی تان از فشارهایی كه از سوی بعضی از نمایندگان به وزیر علوم وارد می‌شود چیست، اظهار داشت: براساس قوانین جاری و آئین نامه مجلس نظارت و طرح سوال از وزیر، حق قانونی نمایندگان است،  اما به نظرم بهتر است نمایندگان به وزیر وقت بیشتری برای عمل كردن بدهند.
نماینده شهرضا فرجی‌دانا را فردی متدین، صاحب‌نظر و مدیرخواند و گفت: ایشان باید بتوانند كه با اختیار تام تمامی معاونان و مدیرانش را نتخاب كند و ساختار مدیریتی وزارت علوم و بعضی از دانشگاه‌ها را از لوث افراد نزدیك به حلقه انحرافی پاك كند.
این نماینده در ادامه خاطرنشان كرد: هر چند كه نمایندگان بیم این را دارند كه وزیر علوم ساختار این وزارتخانه را در اختیار یك جناح سیاسی قرار دهد، البته با توجه به شناختی كه از وزیر علوم دارم می‌دانم كه ایشان چنین كاری نمی‌كند.
حیدرپور در پاسخ به این سوال كه آیا توفیقی و میلی‌منفرد را فتنه‌گر می‌دانید، گفت: بنده در مجموع به اینكه این دوستان فتنه‌گر هستند نرسیدم و آنطور كه وزیر علوم گفتند استعلام بیانگر اینكه آقایان توفیقی و میلی‌منفرد فتنه‌گر نیستند، می‌باشد و باید به این مسئله احترام گذاشت.

کد N4945

وبگردی