آفتاب
میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:| 124886

اصولگرایان فراموش نكنند كه به احمدی‌نژاد چك سفید امضا دادند

اصولگرایان فراموش نكنند كه به احمدی‌نژاد چك سفید امضا دادند

قرائن نشان می دهد که وضعیت اصلاح طبلان نسبت به اصول گریان در انتخابات آینده بهتر است/هیچ فرد انقلابی موافق فساد و رانت نیست/عده‌ای تلاش می‌کنند که بگویند بد نام کردن مدیران انقلاب و بی‌احترامی به استوانه‌های نظام کاری انقلابی است.

معاون پارلمانی وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به ابزارهای اصولگرایان گفت: کسانی که این تریبون را در اختیار دارند نباید فراموش کنند که طی ۸ سال گذشته اشتباهات احمدی‌نژاد را با یک چک سفید امضا تایید کردند.

سید محمود میرلوحی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که اصطلاح طلبان برای ورود به انتخابات مجلس چه برنامه‌ای دارند، گفت: نگاه اصلاح طباان به انتخابات این گونه است که برای آن اصالت فراوان قائل هستند و ارزش بالایی به آن می‌دهند. برای همین ما تلاش می‌کنیم به همراه دوستان خود شرایط کشور خود را برای ورود به عرصه انتخابات مجلس رصد کنیم.

وی افزود: اعتبار بالایی که اصلاح طلبان برای انتخابات قائلند، باعث شد که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیز دست از مسئولیت برندارند.‌‌ همان گونه که آقای خاتمی حتی در سخت‌ترین شرایط تلاش کرد، ولو در مجالس ترحیم ارتباطات میان دوستانی که جمع می‌شدند را حفظ کند. این نشان می‌دهد که اصلاح طلبان همواره در حال رصد فضای کشور بوده و هستند و مستند سازی نیاز‌ها و ارتباط با اقشار مختلف جامعه جزو رفتار ذاتی آن‌ها شده است.

میر لوحی با تاکید بر اینکه البته هنوز در رابطه با رقابت میان اصلاح طلبان و اصول گرایان در انتخابات مجلس اتفاق خاصی رخ نداده است، گفت: نگاه دوستان اصلاح طلب به انتخابات ابزاری نیست، بلکه اعتقادی است. برای همین همه ما معتقدیم که همه باید در انتخابات تلاش کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه خاطر نشان کرد: تاریخ نشان می‌دهد. هرگاه انتخابات آزاد و رقابتی بوده، اصلاح‌طلبان توانسته‌اند آرای بالایی را به خود اختصاص دهند و اگر شرایط عادلانه باشد، قطعا اصلاح طلبان با اقبال عمومی مواجه می‌شوند.

میرلوحی با بیان اینکه انتظار ما این است که در انتخابات آینده آقای روحانی به وعده‌های خود عمل کرده و فضای امنیتی از بین رود، گفت: در اینصورت نتیجه انتخابات هر چه باشد، مطلوب ما خواهد بود. قرائن نشان می‌دهد که وضعیت اصلاح‌طبلان نسبت به اصول گریان در انتخابات آینده بهتر است. چراکه آن‌ها طی هشت سال گذشته ضربات زیادی به کشور وارد کردند و این امور چیزی نیست که بتوان به راحتی از حافظه ملت پاک کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی نسبت به گزارش صد روزه آقای روحانی انتقادات تندی را وارد کرده‌اند، گفت: طی هشت سال گذشته ما ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد در کشور داشتیم. اینکه برخی معتقدند آقای روحانی نباید در گزارش خود از گذشته چیزی بگوید یعنی اینکه نباید بدانیم ۸۰۰ میلیاد دلار چه شد؟ نگویم چرا فساد اداری این قدر زیاد شد؟ به نظر می‌رسد ابتدایی‌ترین اصول مدیریتی این است که بگویم از کجا شروع کرده‌ایم.

میرلوحی افزود: آقای احمدی‌نژاد کار خود را با یک ماشین پر سرعت در اتوبان آغاز کرد و آن را به باتلاقی ختم کرد. اگر آقای روحانی نگوید که کار خود را از چه باتلاقی شروع کرده است دچار اشتباه شده است.

معاون پارلمانی وزیر کشور دولت اصلاحات همچنین یادآور شد: روحانی می‌توانست برای خوش آمد عده‌ای با لفظ‌ های تعریف گونه شرح وضعیت کشور را بدهد اما در این صورت مردم مرتباً از وی می‌پرسیدند که نتیجه شعارهای تو چه شد‌‌؟ همان گونه که از احمدی‌نژاد پرسیدند.

میرلوحی افزود: مسئله مهمی که من حتی به دوستان اصلاح طلب خود بار‌ها تاکید کردم این است که فراموش نکنیم مردم در انتخابات امسال رای خود را در جیب‌هایشان مخفی نگه داشتند در حالیکه طی سال‌های گذشته همه پیش‌بینی‌ها خلاف در می‌آمد. اما نتیجه انتخابات امسال حتی برای خود من که از مسئولان ستاد آقای روحانی بودم تا ظهر روز انتخابات کاملاً نا‌مشخص بود و حتی هیچ یک از سران اصلاحات که در ستاد حضور داشتند، پیروزی آقای روحانی را تایید نمی‌کردند چون اطمینان کافی نسبت به این مسئله نبود همه این‌ها به دلیل مخفی بودن رای مردم بود.

وی با تاکید بر اینکه من پیش‌بینی می‌کنم در انتخابات مجلس نیز مردم رای خود را مخفی نگه دارند، گفت: اصلاح طلبان باید بیش از گذشته تلاش کنند. این تفکر که چون در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شدند و مردم در انتخابات مجلس به آن‌ها رای خواهند داد، تفکر غلطی است. البته می‌توان پیش بینی کرد چون حضور اصولگرایان طی این سال‌ها در کشور پر هزینه بوده در این انتخابات نیز سهمی از صندوق‌های رای نخواهد داشت. اما اینکه اصلاح طلبان بتوانند جای آن‌ها را پر کنند، بستگی به اقدامات خودشان دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به ابزارهای اصول گرایان گفت: کسانی که این تریبون را در اختیار دارند نباید فراموش کنند که طی ۸ سال گذشته اشتباهات احمدی‌نژاد را با یک چک سفید امضا تایید کردند و این به اعتقادات مردم لطمه زد در حالیکه هنوز سه ماه از شروع کار دولت یازدهم نگذشته برخی از همین تریبون‌ها نسبت دولت جدید کم لطفی می‌کنند و عنوان کرده‌اند که دولت نیروهای انقلابی را از استان‌ها اخراج کرده است. بنابراین سوال این است که آیا طی هشت سال گذشته همین انقلابیون بودند که کشور را به این روز انداختند؟

وی افزود: هیچ فرد انقلابی موافق فساد و رانت نیست، بنابراین اینکه افرادی که کشور را هشت سال با این مشکلات مواجه کردند انقلابی بدانیم، جفای به امام و انقلاب است چرا که امام همواره مراقب بودند که ساختارهای اداری به هم نریزد و همه کارهای کشور را از همین طریق پیش می‌بردند.عده‌ای تلاش می‌کنند که بگویند بد نام کردن مدیران انقلاب و بی‌احترامی به استوانه‌های نظام کاری انقلابی است و اگر مدیرانی پاک سر کار بیایند اقدامی غیر انقلابی صورت گرفته است.

میرلوحی ادامه داد: همین عده روزی باید جواب بدهند که چرا با نگاه جناحی همه مسائل را دیدند. متاسفانه ملاک حق و باطل این افراد رفاقت‌هایشان شده است و تعریف انقلابی و غیر انقلابی معیارهای خود را برای آن‌ها از دست داده است.

کد N4925

وبگردی