آفتاب
سفیر ایران در ترکیه:

تهران و آنکارا روابط خود را پس از توافق هسته ای ژنو گسترش می دهند

تهران و آنکارا روابط خود را پس از توافق هسته ای ژنو گسترش می دهند

سفیر ایران در آنکارا در مصاحبه با یکی از رسانه های ترکیه از افزایش روابط دو کشور در پی توافق هسته ای به دست آمده در ژنو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، "علیرضا بیگدلی" با اعلام این مطلب گفت : ایران و ترکیه تصمیم به توسعه روابط اقتصادی خود در پی توافق هسته ای انجام شده میان کشورهای 1+5 و تهران دارند.

به موجب توافق انجام شده در ژنو، بخشی از تحریم های ایران به صورت موقت و برای شش ماه لغو می شود و همین امر می تواند موجب توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای دیگر شود.

به گفته بیگدلی، هیئتی از ایران در آینده ای نزدیک به ترکیه سفر می کند تا در دیدار با مقامات آنکارا درباره افزایش روابط اقتصادی گفتگو کند. از سوی دیگر "ظفر کاگلایان" وزیر بازرگانی ترکیه نیز در تاریخ 14و 15 ژانویه سال آتی میلادی (25 و 26 دی ماه) به ایران سفر می کند.

بیگدلی در این رابطه گفت : زمینه های زیادی برای روابط تجاری ترکیه و ایران وجود دارد. ما باید این زمینه ها را بازبینی کرده و از آنها استفاده کنیم.

سفیر ایران در ترکیه، در ادامه از اقدامات هالک بانک ترکیه، در سالهای اخیر به دلیل شرکت در مبادلات بانکی با ایران تشکر کرد.

بیگدلی همچنین پیشنهاد داد که ایران می تواند موجب برقراری مجدد روابط ترکیه و سوریه شود.

وی در این مصاحبه همچنین از روابط خوب اطلاعاتی میان تهران و آنکارا که در ماه های گذشته با انتقاداتی از سوی رژیم صهیونیستی روبرو شده بود سخن گفت.

 

کد N4813

وبگردی