آفتاب

ابراز نگرانی آمریکا نسبت به قانون جدید تظاهرات در مصر

ابراز نگرانی آمریکا نسبت به قانون جدید تظاهرات در مصر

ایسنا نوشت:

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای مصری خود نسبت به قانون جدید تظاهرات و بازداشت دختران و فعالان سیاسی در مصر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا صبح روز شنبه با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود در خصوص اوضاع مصر و پاره‌ای از مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگوی تلفنی کرد.

در این تماس هاگل نگرانی خود نسبت به قانون جدید تظاهرات در مصر را اعلام کرده و نسبت به بازداشت دختران و فعالان سیاسی در مصر ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این خصوص گفت: هاگل در گفت‌وگوی خود با السیسی اعلام کرد: پاسخگویی دولت مصر به خواسته‌ها در زمینه آزادی‌ بیان و تظاهرات، نشان دهنده پایبندی قاهره به تحولات دموکراتیک بدون خشونت خواهد بود.

بنا به گفته سخنگوی پنتاگون هاگل و السیسی همچنین درباره تدوین قانون اساسی جدید مصر و طرح‌های این کشور برای برگزاری همه پرسی قانون اساسی گفت‌وگو کرده و مساله تروریسم و امنیت مرزها و دریاها و برخی دیگر از مسائل منطقه‌ای از جمله پرونده سوریه و ایران را مورد بررسی قرار دادند.

هاگل همچنین به السیسی به خاطر کشته شدن 10 سرباز مصری در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه سیناء تسلیت گفت و از وی به خاطر ادامه مبارزاه ارتش مصر با تروریسم در منطقه سیناء تقدیر و تشکر کرد.

بیش از این جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش نسبت به پیامدهای نامطلوب قانون جدید تظاهرات نگران است.

وی گفت: قانون جدید آزادی‌های بیان، رسانه‌ها و غیره را محدودتر می‌کنند و با معیارها و قوانین بین‌المللی همخواهی ندارد.

عدلی منصور، رئیس جمهوری موقت مصر یکشنبه گذشته با قانون جدید تظاهرات موافقت کرد.

5252

کد N4667

وبگردی