آفتاب
فیصل المقداد فاش کرد؛

جزئیات اتاق عملیات جنگ علیه سوریه در اردن / هماهنگی گروههای تروریستی با موساد

جزئیات اتاق عملیات جنگ علیه سوریه در اردن / هماهنگی گروههای تروریستی با موساد

معاون وزیرخارجه سوریه اعلام کرد: دولت سوریه با مشارکت نمایندگان گروههای مسلحی که مردم این کشور را به قتل می رسانند در کنفرانس ژنو 2 مخالف است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "فیصل المقداد" معاون وزیرخارجه سوریه در گفتگو با المیادین اظهار داشت: باید همه طرفها تلاشهای صادقانه در راستای برگزاری کنفرانس ژنو 2 داشته باشند تا جنایات شبکه تروریستی القاعده علیه مردم سوریه متوقف شده و امنیت و ثبات به سوریه و کل منطقه بازگردد.

وی تاکید کرد: دولت سوریه بدون هر گونه پیش شرط و دخالت خارجی در کنفرانس ژنو 2 شرکت خواهد کرد و بر لزوم حل این بحران در جریان مذاکرات تاکید داریم.

معاون وزیرخارجه سوریه با افشای وجود اتاق عملیات جنگ علیه سوریه در اردن، افزود: در این اتاق عملیاتی کارشناسان نظامی از موساد ، عربستان ، اردن ، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی حضور دارند که با برخی سران گروههای مسلح در سوریه رایزنی می کنند.

وی همچنین از امضای توافقنامه ای میان گروههای تروریستی در سوریه و موساد خبر داد که بر مبنای آنها تروریستها موظف به حمایت از مرزهای رژیم صهیونیستی شده اند.

المقداد تاکید کرد: البته ما با مقامات اردن درباره ضرورت پایبندی به امنیت و ثبات مشترک گفتگو کرده و اعلام کرده ایم فعالیتهای اخوان المسلمین، تکفیریها و گروههای وابسته به القاعده در اردن علیه سوریه قابل قبول نیست. همچنین عربستان باید توجه داشته باشد که از خطرات ناشی از وجود این گروههای تروریستی در امان نخواهد بود.

وی با اشاره به اسناد و مدارک قطعی درباره نقش رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریستها در سوریه، افزود: البته عربستان سعوی بزرگترین حامی گروههای تکفیری در سوریه و مسئول مستقیم ریخته شدن خون مردم سوریه است.

کد N4663

وبگردی