آفتاب

متن استعفانامه مهدی سنایی از سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی

متن استعفانامه مهدی سنایی از سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای استعفای خود از سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای تصدی سمت سفیرایران در روسیه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، بررسی تقاضای استعفای مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از سمت نمایندگی برای حضور در سفارتخانه روسیه در دستور کار جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت در همین راستا نامه سنایی به رئیس مجلس قرائت شد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

همچنان که مستحضرید اینجانب از سوی دولت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در روسیه انتخاب شده ام و در صورت موافقت مجلس به زودی برای انجام این وظیفه عازم مسکو خواهم شد. تصمیم وزارت امور خارجه و دولت در این زمینه به دلیل تخصص و تجربیات بنده اتخاذ شده که از این قبیل می توان به دو دوره ماموریت در قزاقستان و روسیه، رایزنی های فرهنگی در این دو کشور، تاسیس گروه مطالعات روسیه در دانشگاه تهران و 7 سال مدیریت آن و همچنین شناخت مسئولان کشور روسیه و تسلط به زبان روسی و تقریر چندین کتاب در خصوص روسیه اشاره کرد. در طول دو دوره نمایندگی در کمیسیون امنیت ملی مسائل مربوط به روسیه و خزر را دنبال نموده و رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه بوده ام.

همچنان که مطلع هستید عهده داری سفارت روسیه یک بار نیز در دولت دهم به اینجانب پیشنهاد شده بود . بدیهی است حضور در مجلس شورای اسلامی، خدمتگزاری به مردم نهاوند و همجواری با نمایندگان که به فرموده رهبری عصاره فضایل ملت هستند، افتخاری است که طی یک سال گذشته شامل بنده شده است و قلبا دوست داشتم این کار را تا پایان دوره ادامه دهم در عین حال در مشورت با مسئولان کشور و در راس آنها ریاست مجلس در مورد به عهده گرفتن این مسئولیت که به اتفاق بر اهمیت این تصمیم تاکید نموده اند و اینکه نماینده سیاسی در فدراسیون روسیه جایگاه ویژه ای در جمهوری اسلامی ایران دارد.

روابط صمیمانه میان بنده و مردم نهاوند،جدایی از سمت وکالت شهرستان نهاوند را مشکل نمود که موجب تاخیر چند ماهه در ارائه این نامه شد . در طول این مدت جلسات متعددی با اقشار مردم و مدیران نهاوندی با حضور استاندار محترم داشتم و تلاش نمودم از سویی با مشورت آنان به نتیجه درست برسیم و با اتخاذ تصمیمات، رنج و مشکلات موجود منطقه را برطرف نمایم، با این اقدامات بسیاری از نگرانی ها برطرف شد.

نخبگان و عموم مردم شهرستان نسبت به تداوم خدمت به شهرستان نهاوند از طریق این مسئولیت جدید تا حدی که امکانات اجازه دهد، امیدوار شده اند.

یادآور می شود در طول 6 سال گذشته دوره پر کوششی در نهاوند سپری شده که طی آن طرح های کلان و عمده ای در عرصه های کشاورزی، آبرسانی، صنعتی، گازرسانی، توسعه راه آهن ، آموزش عالی ، آموزش و پرورش در نهاوند آغاز شده و بعضا به بهره برداری رسیده است.

اطمینان دارم دور شدن بنده از مجلس شورای اسلامی نه موجب دور شدن از خانه ملت و نه سبب عدم پیگیری طرح ها و برنامه های کلان در حال انجام شهرستان نهاوند خواهد شد بلکه همچنان خود را خدمتگزار مردم نهاوند می دانم و تلاش می کنم باب های جدیدی برای کمک به توسعه نهاوند گشوده شود.

به تبعیت از قانون و با توجه به اتخاذ این تصمیم در سطح کشوری و بنا به توصیه ریاست مجلس، استعفای خویش را به محضر نمایندگان ملت ارائه می کنم. همچنین تقاضا دارم از سوی مجلس شورای اسلامی ترتیبی اتخاذ شود که مشکلات مردم حوزه انتخابیه ام در ملاقات های حضوری حل شود.

به گزارش مهر، بررسی استعفای مهدی سنایی هم اکنون در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

کد N4662

وبگردی