آفتاب
رئیس جمهور در نشست شورای اداری بوشهر:

دومین نیرو‌گاه اتمی در بوشهر ساخته می‌شود؛ همه تحریم‌ها باید برداشته شود

دومین نیرو‌گاه اتمی در بوشهر ساخته می‌شود؛ همه تحریم‌ها باید برداشته شود

همشهری آنلاین: رئیس جمهور با بیان اینکه نخستین نیروگاه هسته‌ای ایران در بوشهر فعال است و به‌زودی دومین نیروگاه اتمی نیز در این استان ساخته می‌شود، گفت:‌ همه تحریم‌ها در پایان این مذاکرات و توافقات باید کنار گذاشته شود.

ایران > دولت- همشهری آنلاین:
رئیس جمهور با بیان اینکه نخستین نیروگاه هسته‌ای ایران در بوشهر فعال است و به‌زودی دومین نیروگاه اتمی نیز در این استان ساخته می‌شود، گفت:‌ همه تحریم‌ها در پایان این مذاکرات و توافقات باید کنار گذاشته شود.

تسنیم نوشت: نشست شورای اداری بوشهر در منطقه ویژه پارس جنوبی در عسلویه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی و با حضور وزرای نفت، راه و شهرسازی، معاون اجرایی رئیس جمهور، مسئولان شرکت نفت و گاز پارس جنوبی و اعضای شورای اداری استان بوشهر برگزار شد.

رئیس جمهور در این نشست با بیان اینکه استان بوشهر توانمندی‌ها و قابلیت‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: نخستین وظیفه من این بود بعد از وقوع حادثه زلزله در منطقه دشتستان حضور یافته و مصیبتی که به مردم این منطقه وارد شده بود به نمایندگی از ملت شریف ایران در کنار مصیبت‌زدگان باشم.

وی افزود: آمدن رئیس جمهور در کنار مردم مصیبت‌دیده دشتستان بر مبنای آن است که ملت ایران به اینجا توجه دارد، چراکه رئیس جمهور به عنوان نماینده مردم حضور پیدا می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم این استان با داشتن سوابق تاریخی و ویژگی‌هایی که دارند، می‌توانند در بخش‌های مختلف حماسه‌ساز باشند، تصریح کرد: استان بوشهر با سوابق تاریخی، جهادی و مقاومتی در برابر دشمنان خارجی، حضور فعالشان در انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن در همه مراحل برای سربلندی این مرز و بوم، تلاش‌های فراوانی کرده و استعدادهای فراوانی دارد.

حجت‌الاسلام روحانی اظهار کرد: این همه ساحل در کنار خلیج فارس است که برخی کشورها محتاج یک کیلومتر آن هستند تا به دریای آزاد راه داشته باشند، بنابراین این یکی از توانمندی‌های استان بوشهر است.

وی منابع عظیم نفت و گاز در عسلویه را از دیگر ویژگی‌های مهم استان بوشهر برشمرد و تاکید کرد: عسلویه با توانمندی که دارد، می‌تواند اداره کننده کشور باشد.

درآمد سالیانه 40 میلیارد دلاری از 10 فاز میدان گازی پارس

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از 10 فاز میدان گازی در عسلویه با درآمدی در سال معادل 40 میلیارد دلار نشان از توانمندی مهم اقتصادی استان بوشهر است.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: با تکمیل فازهای پارس جنوبی در آینده نزدیک، درآمد سالانه این میدان گازی در عسلویه به 100 میلیارد دلار می‌رسد و این تنها بخشی از توانمندی استان بوشهر است که در عسلویه قرار دارد.

وی بیان کرد: امروز در کنار افراد فرهیخته و پرتلاش در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی می‌توانیم قطعا اعلام کنیم که در پایان 4 سال خدمت به موفقیت‌های مهمی دست خواهیم یافت و از کشورهای همسایه هم گام‌های توسعه بیشتری برخواهیم داشت.

رئیس جمهور گفت: عسلویه به عنوان بخشی از استان زرخیر بوشهر است.

به‌زودی دومین نیرو‌گاه اتمی در بوشهر ساخته می‌شود

وی افزود: نخستین نیروگاه هسته‌ای ایران در بوشهر فعال است و به‌زودی دومین نیروگاه اتمی در این استان ساخته می‌شود، البته برای توسعه ساخت نیروگاه‌های اتمی در کشور فعالیت بیشتری و در اکثر نقاط بوشهر نیروگاه اتمی ساخته می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌‌‌های مختلف در جذب توریست می‌تواند تحول‌ساز باشد و با برنامه‌ریزی دقیق از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کرد.

پرداخت خسارت‌ها به زلزله زدگان تا 20 روز آینده آغاز می‌شود

وی با اشاره به اینکه پرداخت خسارت‌ها تا 20 روز آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: همانطور که صبح اعلام کردم، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است ظرف 20 روز آینده تمام خسارت‌ها را به طور دقیق برآورد کند و برای همه آن‌ها تعیین خسارت اعلام کند.

حجت‌الاسلام روحانی تعیین میزان خسارت در بخش مسکن، باغات، اماکن دامی، واحدهای تجاری و دیگر بخش‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: نخستین قسط پرداختی برای خسارت دیدگان از منابع داخلی بنیاد مسکن تا 20 روز آینده آغاز می‌شود.

پرداخت 25 میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد به واحد‌های مسکونی تخریب شده

رئیس جمهور بازسازی واحدهای مسکونی، تجاری و صنعتی، تعمیر و ترمیم ابنیه‌ها و ساختمان‌هایی که بر اثر زلزله خسارت دیده‌اند و پرداخت غرامت به کسانی که دچار مشکلات شده‌اند را از جمله این پرداخت‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: به هر واحد مسکونی که تخریب شده است 25 میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد و 15 ساله پرداخت می‌شود، به این واحدهای مسکونی 5 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پرداختی‌های بخش تعمیراتی افزود: برای تعمیرات واحدهای مسکونی 2 میلیون تومان به صورت بلاعوض و 10 میلیون تومان نیز وام با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: به منازلی که دیوار واحدهای مسکونی آنها ریزش کرده یک میلیون تومان به صورت بلاعوض و 3 میلیون تومان به صورت وام کم بهره پرداخت می‌شود.

پرداخت 2 میلیون تومان وام به اماکن دامی تخریب شده در مناطق زلزله‌زده

وی از پرداخت 2 میلیون تومان وام به اماکن دامی که تخریب شده خبر داد و گفت: افرادی که مشکلاتی دارند و خسارت‌هایی دیده‌اند با اعزام گروه‌های ویژه خسارت آنها بررسی و اعتبارات لازم تخصیص داده می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی از ترمیم تاسیسات زیربنایی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تاسیسات زیربنایی که در اثر زلزله دشتستان صدمه دیده‌اند نیز بنیاد مسکن موظف است پس از بررسی‌های لازم ظرف 20 روز آینده آن را به استانداری بوشهر اعلام و اعتبارات لازم برای ترمیم آنها تخصیص داده شود.

در 100 روز دولت با مشکلات بسیار زیادی مواجه بود

وی با اشاره به اینکه کشور ما در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد، اظهار کرد: البته در مدت 100 روزی که مردم اعلام کرده بودند و عرض کرده بودم دولت با مشکلات بسیار زیادی مواجه بود و این مشکلات به تلاش بیشتر و با همکاری مردم برطرف می شود.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: این مشکلات روز به روز با شرایطی که در کشور حاکم بوده و پیشرفت و توسعه روزبه‌روز برطرف می‌شود.

امروز فضای جهانی نسبت به ایران آرام‌تر از گذشته است

رئیس جمهور با بیان اینکه فضای جهانی در ایران نسبت به گذشته آرامتر شده است، تصریح کرد: با شرایطی که فراهم شده امروز فضای جهانی در کشور از دیروز آرام‌تر است البته بدین معنا نیست که دشمنان و رقبای ما از دشمنی و رقابت دست برداشته باشند.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: شرایط ایران اسلامی در دنیا نسبت به گذشته کاملا تغییر کرده است.

اعتراف 6 قدرت جهانی به حقوق هسته‌ای ایران

وی افزود: بحث این است که قدم بزرگی در بحث هسته‌ای برداشته‌ایم و 6 قدرت بزرگ جهان نسبت به حقوق ایران اسلامی در انرژی هسته‌ای اعتراف کردند.

همه تحریم‌ها باید در پایان مذاکرات برداشته شود

حجت‌الاسلام روحانی افزود: البته باید در یک زمان کوتاهتر دیگر مسیر مذاکره به نتیجه مطلوب‌تری برسانیم، به این معنا که همه تحریم‌ها در پایان این مذاکرات و توافقات باید کنار گذاشته شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: اساسا دنیا امروز نسبت به جمهوری اسلامی ایران یک نگاه دیگر دارد، چرا که حضور مقتدرانه مردم در انتخابات سب شد نگاه دنیا به ملت ایران عوض شود.

حضور مردم در انتخابات چهره دیگری از عظمت مردم را به رخ جهانیان کشید

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات چهره دیگری از عظمت مردم به رخ جهانیان کشید، افزود: امروز دنیا چهره واقعی مردم را مشاهده و عظمت مردم را بهتر از گذشته لمس می‌کنند.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: امروز تعامل و روابط بین ملت و دولت و جهان از دیروز و پریروز به مراتب آماده‌تر است.

تعامل سازنده با جهان آغاز شده است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در 24 خرداد قول داده بودیم که تعامل سازنده با جهان داشته باشیم، گفت: این تعامل سازنده شروع شده و نتیجه و اراده ملت ایران در انتخابات 24 خرداد است.

وی با اشاره به اینکه امروز کار سازندگی و توسعه در کشور احساس می‌شود، اظهار کرد: فضای پیش رویی که داریم با رشد و توسعه همراه است و هر روز بر این حرکت سازنده افزوده‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: امروز تعامل سازنده در ایران اسلامی در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سایر بخش‌ها در روابط دو جانبه و چند جانبه فراهم است، برای نخستین بار در یک شرایط ویژه ایران در اوپک گازی به عنوان دبیرکل انتخاب می‌شود.

امروز حضور تاثیرگذار ایران در سطح بین‌المللی پررنگ تر شده است

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همه پیشرفت‌ها به لحاظ حضور تاثیرگذار ملت در صحنه‌های مختلف است، امروز حضور تاثیرگذار ایران در خاورمیانه و در سطح بین‌المللی بیشتر و پررنگ‌تر شده است.

هدف همه مسئولان توسعه اعتدال و عدالت در جامعه است

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه هدف همه مسئولان رسیدن به اهداف ملت و توسعه اعتدال و عدالت در جامعه است، گفت: همه دولتمردان ایران اسلامی تلاش و کوشش می‌کنند برای منافع ملت البته نه منافع شخصی، خانوادگی،‌ حزبی بلکه منافع ملت در همه ابعاد مورد توجه قرار دارد.

وی افزود:‌ امیدوارم در آینده ایران اسلامی به سربلندی و پیروزی که مد نظرش است دست یابد و به عنوان کشور الگو برای منطقه و جهان اسلام و جهان مطرح شود.

کد N4414

وبگردی