آفتاب
لاریجانی در دیدار با نخست‌وزیر سوریه:

استقامت مردم و دولت سوریه شرایط را به نفع آنها تغییر داده است

استقامت مردم و دولت سوریه شرایط را به نفع آنها تغییر داده است

با روشن شدن حقایق در سوریه و خطر برای امنیت و آرامش منطقه و جهان، افکار عمومی و فضای سیاسی جهان به نفع مردم مظلوم سوریه تغییر کرده است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با روشن شدن حقایق در سوریه و خطر برای امنیت و آرامش منطقه و جهان، افکار عمومی و فضای سیاسی جهان به نفع مردم مظلوم سوریه تغییر کرده است.
به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دیدار با نخست‌وزیر سوریه با تاکید بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در برابر تهاجم گروه‌های تروریستی وحامیان خارجی آن‌ها گفت: استقامت و پایداری دولت و ملت سوریه در برابر هجوم گسترده گروه‌های تروریستی شرایط می‌دانی و عملیاتی را به نفع این کشور تغییر داده است.
وی ابراز اطمینان کرد: با ادامه ایستادگی مردم و دولت سوریه در مقابل این فشار‌ها این کشور شاهد موفقیت‌های سیاسی و عملیاتی بیشتری خواهد بود.
لاریجانی درادامه افزود: با روشن شدن حقایق در سوریه و خطر برای امنیت و آرامش منطقه و جهان، افکار عمومی و فضای سیاسی جهان به نفع مردم مظلوم سوریه تغییر کرده است.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین اثر این حوادث برای آینده امنیت و ثبات منطقه را بسیار مهم برشمرد و خواستار همکاری جمعی دولت‌های منطقه برای مقابله و مهار این وضع شد.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود بر علایق و پیوندهای قلبی دو ملت ایران و سوریه ومناسبات مبتنی بر صمیمیت و برادری میان دوکشور تاکید کرد و افزود: مردم ایران با حساسیت، تحولات سوریه را پیگیری می‌کنند.
وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه در شرایط دشوار کنونی گفت: مردم سوریه هیچ‌گاه کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در شرایط بسیار سخت و دشوار را فراموش نخواهند کرد.
وی بر نقش مهم کمک‌های انسان‌دوستانه ایران در پایداری مردم کشورش تاکید کرد.
نخست‌وزیر سوریه همچنین با تبریک موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ژنو و توافق ایران و گروه ۱+۵ گفت: این توافق فضای جدیدی در مناسبات منطقه‌ای می‌گشاید و موقعیت گروه‌های تروریستی و حامیان خارجی آن‌ها را دشوار‌تر خواهد کرد.
وی تصریح کرد: پیروزی ایران تاثیر زیادی بر تحولات سوریه به نفع مردم این کشور خواهد داشت.
نخست‌وزیر سوریه در ادامه گزارشی از روند تحولات این کشور و اقدامات ارتش سوریه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در مناطق گوناگون ارائه کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه کشورش در کنفرانس آتی ژنو بدون پذیرش هیچ پیش شرطی شرکت خواهد کرد، افزود: بحران سوریه تنها از طریق راه‌حل سوری – سوری و گفت‌وگو میان گروه‌های مختلف سوری حل و فصل خواهد شد.

کد N4376

وبگردی