آفتاب
عیدی بیرانوند خبر داد:

مهد زیباترین مکتب فلزکاری صاحب باغ مفرغ می شود/ فرصتی برای جذب گردشگران

مهد زیباترین مکتب فلزکاری صاحب باغ مفرغ می شود/ فرصتی برای جذب گردشگران

خرم آباد - خبرگزاری مهر: در حالی از استان لرستان به‌عنوان مهد زیباترین مکتب فلزکاری دنیا یاد می شود که سرپرست شهرداری خرم‌آباد از ایجاد باغ مفرغ در این شهر خبر داد.

یحیی عیدی بیرانوند در حاشیه نشست خبری ظهر شنبه خود با رسانه‌ها در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به زودی باغ مفرغ در محل باغ فیض خرم‌آباد ایجاد می شود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های استان لرستان و شهر خرم آباد در زمینه مفرغ افزود: در این راستا آثار مفرغی خرم آباد به صورت نمادین در محل باغ فیض در معرض دید علاقمندان و مردم قرار خواهد گرفت.

عیدی بیرانوند ادامه داد: مفرغ‌های لرستان گنجینه بزرگ و گرانبهایی هستند که در وجود هر کدام از آنها دنیایی از افکار، عقاید، باورها، صنعت، هنر، شیوه‌های زندگی و افکار و اعتقادات اجتماعی و فرهنگی، دینی و غیره نهفته است که ضرورت دارد این آثار را به جهانیان معرفی کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با احداث باغ مفرغ در خرم آباد ضمن معرفی ظرفیتهای استان در این زمینه بتوان فرصتی در راستای جذب گردشگران فراهم کرد.

سرپرست شهرداری خرم آباد همچنین در ادامه سخنان خود از تبدیل پارک شهر خرم آباد به پارک هنر خبر داد و افزود: در پارک هنر آثار هنری هنرمندان خرم آباد به نمایش گذاشته می شود.

عیدی بیرانوند از اخذ مجوز برای راه اندازی سه شهرداری نواحی در شهر خرم آباد خبر داد و گفت: همچنین توسعه پارک زیبا کنار به سمت دره گرم نیز یکی از برنامه های مد نظر در شهرداری خرم آباد است.

وی احداث رو گذر در خیابان کارخانه آرد به سمت گلدشت، زیبا سازی میدان کریم خان زند، تکمیل فاز دوم چهار باغ و ... را از دیگر برنامه‌های شهرداری خرم آباد عنوان کرد.

سرپرست شهرداری خرم آباد با اشاره به اینکه خرم آباد با توجه به طبیعت زیبایی که دارد یک شهر توریستی و گردشگری محسوب می شود عنوان کرد: در این راستا نگاه شهرداری خرم آباد توجه به مباحث گردشگری و همچنین ایجاد زیرساختهای مناسب در این زمینه است.
 

کد N4294

وبگردی