آفتاب

نماینده ولی فقیه در سپاه: زمزمه‌ها برای آزادی موسوی و کروبی فقط فضاسازی است

نماینده ولی فقیه در سپاه: زمزمه‌ها برای آزادی موسوی و کروبی فقط فضاسازی است

تسنیم نوشت:

حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در خصوص اتهامات و عملکرد سران داخلی فتنه در فتنه 88، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان تقابل ما با استکبار را از جنس تقابل حضرت ابراهیم(ع) با نمرود، حضرت موسی(ع) با فرعون و دیگر رهبران الهی با حاکمان جبار زمان خود دانستند. لذا ما شباهت‌هایی در سیره و سنت رهبران الهی در قبال جبهه مقابل مشاهده می‌کنیم که یکی از آنها، ایستادگی در مقابل جبهه کفر و استکبار است.
وی با بیان این‌که یکی از اصول، مهلت دادن به عناصری است که مخالف، معارض و معاند هستند، ادامه داد: اصل دیگر، برخورد قاطع پس از اتمام‌حجت است؛ یعنی در سیره رهبران الهی، مهلت دادن به‌عنوان یک اصل پذیرفته است تا به لحاظ زمانی، زمینه بازگشت طرف مقابل فراهم شود.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به عذاب الهی برای قوم نوح، برخورد پیامبر(ص) با مسجد ضرار، برخورد با اصحاب سبت و برخورد با سامری خاطرنشان کرد: وقتی زمان گذشت و طرف مقابل متنبه نشد، نوبت به برخورد قاطع می‌رسد. برای مثال، سامری فتنه بسیار بزرگی ایجاد کرد و اگر بخواهیم شرایط او را با امروز مقایسه کنیم، مجازات او این بود که همواره باید تحت‌نظر باشد. سامری یا باید تحت‌کنترل قرار می‌گرفت و یا از جامعه طرد می‌شد تا به فتنه خود دامن نزند. اما اینکه چرا سامری اعدام نشد بر اساس مصالحی بود که مربوط به همان دوره قابل تحلیل است.

 حجت‌الاسلام سعیدی با بیان این‌که مجازات الهی برای سامری را سنگین‌تر از مجازات عناصر فتنه‌گر می‌دانم، تاکید کرد: این آقایان بزرگ‌ترین ضربه و لطمه را به یک انقلاب عظیم توحیدی در دوره ما وارد کردند؛ یعنی حقانیت را زیرسوال بردند، به انقلاب و نظام تهمت زدند و بدترین اهانت‌ها را به ساحت مقدس یک انقلاب الهی و توحیدی وارد کردند.

وی با تاکید بر این‌که اگر حضرت امام(ره) در قید حیات بودند، بسیار شدیدتر و قاطعانه‌تر با این رفتارها برخورد می‌کردند گفت: رهبر معظم انقلاب بر اساس شرایط امروز که با دوره رهبری حضرت امام(ره) متفاوت است، تصمیم‌گیری می‌کنند. متغیرهای «عصر امام خامنه‌ای» با متغیرهای «عصر امام خمینی» تفاوت‌هایی دارد و خداوند این اختیار را به رهبران الهی اعطا کرده است که متناسب با متغیرها، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

دیگر اظهارات نماینده ولی فقیه در سپاه به شرح زیر است:

* تدبیری که معظم‌له در برخورد با این فتنه اعمال کردند، هوشمندانه‌ترین تدبیر بود؛ ایشان مهلت دادند که اگر آقایان حرفی برای گفتن دارند، بزنند و با ارجاع به مراجع قانونی همه مراحل طی شود. پس از آن اگرچه درخواست بسیاری از مردم برخورد قاطع‌تر با این افراد بود، اما رافت و رحمت الهی باعث شد آقایان با چند درجه تخفیف، در جایی تحت‌نظر زندگی کنند و از امکانات لازم برای ادامه زندگی‌شان برخوردار باشند.

*از منظر فقهی، قطعا این افراد مستحق مجازات شدیدتری بودند. این از اختیارات رهبری است که در شرایط ویژه، مصالح اسلام را مدنظر قرار دهد و تصمیم بگیرد که با این رفتارها چه برخوردی بعمل آید.
* معتقدم برخوردی که صورت گرفت، برخورد حداکثری نبود . مجازات این دو نفر بیشتر از اینها بود و تنها شرایط کشور و رافت اسلامی اقتضا کرد که این آقایان در این حد مجازات شوند. اصل جرم، سنگین است؛ اما در عین حال مجازات این افراد، مجازات حداکثری نبوده است.
*زمزمه‌های به گوش رسیده برای آزادی آنها فقط نوعی فضاسازی است. مردم ما اجازه نمی‌دهند به همین سادگی از سران فتنه گذشت شود.

/29212

کد N4210

وبگردی