آفتاب

اپوزیسیون اوکراین خواستار تحریم رییس‌جمهور شد

اپوزیسیون اوکراین خواستار تحریم رییس‌جمهور شد

ایسنا نوشت:

رهبر حزب اپوزیسیون اوکراین از رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگر کشورهای دموکراتیک جهان خواست، رئیس‌جمهوری اوکراین و دیگر مقامات دولت وی را تحریم کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو صدای روسیه، ویتالی کلیچکو، رهبر حزب مخالف "ائتلاف دموکراتیک اوکراین برای اصلاحات" (UDAR) در بیانیه‌ای اعلام کرد: ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین پس از سر باز زدن از امضای توافق با اتحادیه اروپا نتیجه گرفته که آزاد است دست به هر افراط‌گر و جرمی علیه مردم خود بزند.

وی گفت: اگر همین امروز جلوی این روند گرفته نشود اوکراین تبدیل به یک کشور پلیسی بی‌قانون و سرچشمه بی‌ثباتی در مرکز اروپا خواهد شد.

قرار بود روز جمعه در اجلاس اتحادیه اروپا در شهر ویلنیوس‌، پایتخت لیتوانی نشستی موسوم به اجلاس "همکاری شرقی" امضای توافق میان اوکراین و اتحادیه اروپا اتفاق اصلی باشد، هر چند که این اتفاق رخ نداد.

با این وجود،‌ دولت اوکراین پیش از اجلاس اعلام کرد که تدارکات برای امضای توافق را به انگیزه هزینه‌های بسیار زیاد این توافق برای اقتصاد ملی اوکراین معلق می‌کند. این سند نهایتا در اجلاس اتحادیه اروپا امضا نشد و موجب اعتراضاتی شد که تاکنون ادامه در اوکراین ادامه دارد. اوایل امروز (شنبه) نیروهای ضربت پلیس اوکراین به تجمع معترضان در میدان استقلال شهر کی‌یف حمله کردند.

5252

کد N4165

وبگردی