آفتاب

جزئیات سفر نمایندگان ایران به لبنان درپی حادثه تروریستی این کشور/اظهارات پرزدرباره توافق هسته​ای ژنو

جزئیات سفر نمایندگان ایران به لبنان درپی حادثه تروریستی این کشور/اظهارات پرزدرباره توافق هسته​ای ژنو

تسنیم نوشت:

رئیس هیئت اعزامی پارلمان ایران به لبنان، با اشاره به دیدار این هیئت با سید حسن نصرالله گفت که وی از توافق ژنو خوشحال بود.

منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره سفر هیئتی از این کمیسیون به لبنان برای بررسی حادثه تروریستی در حوالی سفارت ایران در این شهر گفت: به منظور بررسی حادثه تروریستی در حاشیه سفارت ایران در بیروت، کمیته‌ای به ریاست بنده به لبنان اعزام شد و در این سفر با رئیس مجلس، وزیر کشور، وزیر خارجه و دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کردیم.

وی ادامه داد: در جریان این سفر، همچنین در مراسم یادبود شهدای این حادثه تروریستی شرکت و با خانواده معظم شهدا و مجروحین حادثه نیز دیدار داشتیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه برآورد دشمن از این اقدام تروریستی این بود که به جمهوری اسلامی لطمه بزند اما در این سفر ما همبستگی بیشتر مردم، دولت، فِرق و جریانات مختلف قومی و مذهبی با سفارت ایران در بیروت را مشاهده کردیم و این یعنی دقیقاً عکس آنچه که در اذهان دشمنان ما بود.

حقیقت‌پور با بیان اینکه مسئول امنیتی لبنان گزارشی از این حادثه به ما ارائه کردند، خاطرنشان کرد: مسئولین امنیتی سرنخ‌های خوبی از این حادثه بدست آورده‌ و در حال پیگیری حادثه هستند تا به نتیجه قطعی برسند، ما نیز شاهد سعی و تلاش آنها در این راستا بودیم.

وی با اشاره به دیدار هیئت پارلمانی ایران با سیدحسن نصرالله و نظر وی درباره این حادثه گفت: تحلیل دبیرکل حزب‌الله لبنان این بود که ورشکستگان سیاسی در سطح منطقه که طراحی آنها در سوریه با شکست مواجه شده است، می‌توانند تحقیقاً عامل اقدام تروریستی در مقابل سفارت ایران در بیروت باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اشاره‌ای هم به موضع سیدحسن نصرالله درباره توافقنامه ژنو داشت و در این باره گفت: سیدحسن نصرالله از توافق ژنو خوشحال بود.

حقیقت‌پور با اشاره به تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و حزب‌الله تأکید کرد: با توجه اینکه حزب‌الله لبنان آماده دفاع از سرزمین خود هستند، بعید می‌دانم که رژیم صهیونیستی اشتباه گذشته‌ خود را دوباره تکرار کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی گزارشی از این سفر را ارائه خواهیم کرد.

ایسنا هم به نقل از رئیس رژیم صهیونیستی نوشت که این رژیم مانند کشورهای جامعه‌ بین‌الملل خواستار یک راه حل صلح‌آمیز برای موضوع هسته‌یی ایران است.

شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی به اعضای سنای مکزیک گفت که صلح در دستان ایرانیان است.

به گزارش روزنامه‌ی اورشلیم پست، پرز از ایران خواست تروریسم را رد کند و برنامه‌ی هسته‌یی و ساخت موشک‌های دور بردش را متوقف کند.

رییس رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ، اسراییل مانند سایر (دولت‌های) جامعه بین‌المللی یک راه حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد، تاکید کرد که جامعه بین‌الملل یک ایران هسته‌یی را نخواهد پذیرفت.

پرز مدعی شد: کسی ایران را تهدید نمی‌کند، وقتی ایران دست از تهدید سایرین بردارد، خود را از وزنی که روی دوش خود گذاشته است، آزاد خواهد کرد.

 پرز در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که رژیم صهیونیستی همواره موضع خصمانه خود در قبال برنامه هسته‌یی ایران را حفظ کرده است و با تکرار جمله " همه گزینه‌ها در قبال ایران روی میز است" تهران را به اتخاذ اقام نظامی تهدید کرده است.

/212

 

کد N4149

وبگردی