آفتاب

سفر کرزای به هند/ سوء قصد به جان نماینده پارلمان افغانستان

سفر کرزای به هند/ سوء قصد به جان نماینده پارلمان افغانستان

انفجار در هلمند و قندهار، تیراندازی در ولایت قندوز، سفر حامد کرزای به هند و سوء قصد به جان نماینده پارلمان افغانستان از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، مقامات افغانی گزارش دادند که نیمه شب گذشته یک انفجار منطقه لشکرگاه در ولایت هلمند در جنوب افغانستان را لرزاند و صدای و تیراندازی تا صبح امروز شنبه نیز شنیده می شد.

در همین حال مقامات افغانی اعلام کردند که بر اثر بمب گذاری انتحاری در اتومبیلی در ولایت هلمند دو نفر کشته و دو فرد دیگر زخمی شدند.

این حمله پس از آن روی داد که یک فرد ناشناس خودروی حام مواد منفجره را در درب ورودی اداره امنیت ملی در منطقه لشکرگاه منفجر کرد و بر اثر این انفجار چندین منزل مسکونی تخریب شده و چندین اتومبیل منهدم شدند.

همچنین بر اثر یک انفجار انتحاری در ولایت قندهار در جنوب افغانستان یک نفر کشته و هفت فرد دیگر زخمی شدند.

رویداد دیگر اینکه مقامات افغانی گزارش دادند امروز شنبه بر اثر تیراندازی در ولایت قندوز در شمال این کشور سه شبه نظامی کشته و دو فرد دیگر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان ماه آتی به هند سفر کرده و با مانموهان سینگ نخست وزیر این کشور دیدار می کند.

تایمز هندوستان گزارش داد که کرزای و نخست وزیر هند در این دیدار درباره روابط دوجانبه و اوضاع امنیتی در افغانستان پیش از عقب نشینی نیروهای خارجی در سال آتی گفتگو می کنند.

همچنین محمد ظاهر فرمانده اداره امنیت کابل با اشاره به حمله انتحاری به منزل حمید الله توخی نماینده پارلمان افغانستان و زخمی شدن دو نفر از محافظینش اعلام کرد وی که از حامیان عبدالله عبدالله است، از این سوء قصد جان سالم به در برد.

کد N4109

وبگردی