آفتاب
اولیا در گفت‌وگو با ایلنا:

مهم‌ترین عملکرد دولت روحانی توقف سیاست‌های منفی گذشته است

مهم‌ترین عملکرد دولت روحانی توقف سیاست‌های منفی گذشته است

تغییر مدیریتی گریزناپذیر است و باید مدیرانی بر سر کار بیایند که از نظر فکری با دولت تدبیر و امید همسویی داشته باشد. روند تغییرات بسیار کند بوده است.


نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم در خصوص گزارش ۱۰۰ روزه رییس جمهور گفت: یکی از مهم‌ترین عملکردهای مثبت دولت آقای روحانی توقف سیاست‌های منفی گذشته و حرکت تدریجی و رو به جلو به سمت روندهای مثبت، علمی و قابل کنترل است.
محمدرضا اولیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص گزارش عملکرد دولت روحانی اظهار داشت: دولت یازدهم فعالیت خود را در شرایط خاصی آغاز کرد که میراث‌دار عملکرد دولتی است که مدیریتش عوارض منفی را بر حوزه‌های مختلف کشور به همراه داشت. بسیاری از صاحب‌نظران و همچنین مسئولان این دولت ابا دارند که عملکرد دولت قبلی را به شکلی عریان و شفاف بیان کنند چون هم از نظر داخلی و هم از نظر خارجی با واکنش‌هایی همراه خواهد بود.
نماینده مردم یزد در مجلس هشتم در ادامه افزود: روحانی ناگزیر بود که این شرایط را به اطلاع مردم برساند که کشور را در چه شرایطی تحویل گرفته است و آقای روحانی توانست با کمترین تشویش و حاشیه‌ای شرایط کشور را به خوبی برای مردم بازگو کند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب وضعیت مسکن مهر، چگونگی ادامه هدفمندی یارانه‌ها و مسائل اقتصادی را عمده‌ترین مباحث گزارش عملکرد دولت روحانی دانست و گفت: اینکه تیم اقتصادی دولت می‌گوید قصد دارد رشد منفی ۵/۸ درصدی کشور را تا آخر سال به صفر برساند نیاز به تدابیری دارد که به نظر می‌رسد به خوبی آن را پیش بینی کرده است. امیدوار هستیم که دولت بتواند با اتخاذ سیاست‌های اعتدالی، کار‌شناسی‌شده و علمی شرایط کشور را همانند قبل از به روی کار آمدن دولت نهم برساند.
اولیا در پاسخ به این سوال که آیا دولت در این صد روزه توانسته است عملکرد به خصوصی داشته باشد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عملکردهای مثبت دولت آقای روحانی توقف سیاست‌های منفی گذشته و حرکت تدریجی و رو به جلو به سمت روندهای مثبت، علمی و قابل کنترل است. اینکه دولت اقداماتی غیرکار‌شناسی انجام ندهد‏، خیلی مهم است‏ چراکه در ۸ سال گذشته اکثریت تصمیمات، غیرعلمی و غیرکار‌شناسی شده بود که همین مسئله صدماتی سنگین را به کشور وارد نمود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه دانستن شرایط کشور حق مردم است، افزود: ما نا‌گزیر هستیم که شرایط کشور را هر چند ممکن است تلخ و گزنده باشد به اطلاع مردم برسانیم‏ هرچند این مسئله نیز می‌تواند موجب دلخوری و واکنش مسئولان گذشته شود‏، اما مردم باید بدانند که کشور در چه شرایطی است تا بهتر با دولت همراهی کنند.
نماینده مردم یزد در مجلس هشتم در ادامه تاکید کرد: چاره‌ای نداریم برای خروج از شرایط فعلی با مردم صادقانه حرف بزنیم و گزارش‌ها را به دور از گزافه‌گویی و تخریب به اطلاع آن‌ها برسانیم.
اولیا در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از روند تغییرات مدیریتی صورت گرفته در عرصه کشور چیست، گفت: به نظرم دولت در تغییرات مدیریتی انجام داده کاری برخلاف اعتدال و تدبیر انجام نداده است.
این فعال سیاسی روند تغییرات مدیریتی در کشور را اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و افزود: این روند تغییر مدیریتی گریزناپذیر است و باید مدیرانی بر سر کار بیایند که از نظر فکری با دولت تدبیر و امید همسویی داشته باشد. روند تغییرات بسیار کند بوده و دلیل آن نیز تعامل دولت با نمایندگان و در پیش گرفته سیاست عدم چالش با مجلس است از دیگر سو، دولت در مسئله تغییرات نیز اندکی سر در گم عمل می‌کند.
اولیا افزود: اصولگرایان با فضاسازی رسانه‌ای سعی می‌کنند این روند تغییرات را کند و به نفع خویش تغییر بدهند تا منافع آن‌ها حفظ شود.

کد N3694

وبگردی