آفتاب

واکنش وزیرموسوی به سخنان نایب رئیس مجلس: کار اگر دست آقای باهنر بود، دولت را هم به روحانی نمی سپردند

واکنش وزیرموسوی به سخنان نایب رئیس مجلس: کار اگر دست آقای باهنر بود، دولت را هم به روحانی نمی سپردند

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم سیدکاظم اکرمی وزیر آموزش و پرورش کابینه میر حسین موسوی با عنوان «آقای مهندس باهنر و وزارت علوم» نوشت:

*آقای مهندس باهنر با توجه به انتصابات آقای دکتر فرجی‌دانا در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفته است اگر کار دست بنده بود قطعا وزارت علوم را به اصلاح‌طلبان نمی‌سپردم. بنده عرض می‌کنم اگر کار به دست آقای باهنر و دوستان و همفکران ایشان بود دولت را هم به جناب آقای دکتر روحانی نمی‌سپردند.

* به گمان بنده، آقای باهنر یا از آنچه در این هشت سال بر سر وزارت علوم و دانشگاه‌ها و استادان رفته است اطلاع دقیقی ندارند، یا اگر آگاهی دارند موافق سیاست‌های تخریبی گذشته بوده و هستند. اکنون به نحو کوتاه سه مورد از کارهای مسوولان قبلی وزارت علوم که هنوز هم متاسفانه بر سر کار هستند را ذکر می‌کنم تا ملاحظه شود وزارت مذکور چگونه با استادان برخورد کرده است تا چه رسد به دانشجویان و کارمندانی که احیانا سری به ستاد آقای مهندس موسوی زده بودند.

*یکی از استادان علوم اجتماعی دو سال پیش به بنده گفت استادی متدین و دانشمند را رییس یکی ازدانشگاه ها فقط به علت شرکت در تشییع جنازه آیت‌العظمی منتظری اخراج کرد و من سه بار نزد ایشان رفتم و خواهش کردم با این استاد چنین برخورد نکند و وی نپذیرفت. مورد دیگر خانمی است که جهت دفاع از پایان‌نامه‌اش در انگلیس با اجازه معاون دانشگاه، هفت ماه دیرتر از موعد مقرر به کشور برگشت. بعد از برگشتن دانشگاه به دلیل ناموجه تاخیر خانم یادشده را به کار نگرفت، او به دیوان عدالت اداری شکایت کرد (جالب است که می‌گفت نماینده دانشگاه در جلسه دیوان می‌گفت کسانی را می‌شناسم که سال‌ها دیرتر از موعد مقرر بازگشتند و پذیرفته شدند. دیوان حق را به وی داد اما رییس دانشگاه که قانون را قبول ندارد رای دیوان را نپذیرفت، بار دوم دیوان حق را به آن خانم داد اما باز هم رییس دانشگاه رای دیوان را قبول نکرد). آن خانم به وسیله آقای دکتر فرجی‌دانا وقتی برای ملاقات با رییس دانشگاه مزبورگرفت، بعد از ملاقات از وی پرسیدم چه شد؟ گفت اگر می‌دانستم آقای رییس با زن تحصیلکرده‌یی اینچنین تند و خشن برخورد می‌کند هرگز سعی در ملاقات با وی نمی‌کردم.

* نکته اساسی و مهم دیگر در مورد دانشگاه مزبوراین است که رییس محترم دانشگاه، چون در تحقق خواست‌های خود موفق نبوده است و استادان دانشمند و ‌آزاده دانشگاه مطلوب وی نبوده‌اند، دانشگاه دومی ساخته است. به این معنا که در برابر دانشکده علوم و فنی، دانشکده‌یی به نام علوم و فنون و در برابر دانشکده حقوق، دانشکده‌یی به نام دانشکده علوم اجتماعی جهانی تاسیس کرده است و هم‌اکنون در برابر دانشکده الهیات درصدد برپایی دانشکده‌یی به نام معارف اسلامی است. مسلم است که در این دانشگاه دوم استادانی مشغول کار خواهند شد که اندیشه‌ها، منش و رفتار و کردار مطلوب آقای رییس دانشگاه را داشته و آن طور که وی می‌خواهد عمل خواهند کرد.

* امیدوارم جناب آقای دکتر مطهری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و همه نمایندگان محترمی که مانند ایشان می‌اندیشند و درد انقلاب اسلامی و ملت را دارند و از رنج‌هایی که استادان محترم دانشگاهی در این چند سال کشیده‌اند باخبرند، از اوضاع و احوال دانشگاه مزبورتحقیق و تفحص کنند و نتیجه را به اطلاع مردم برسانند.یک نمونه هم از کارهای مسوولان قبلی وزارت این است که حدود هزار نفر را برای ادامه تحصیل در دوره دکترا برگزیده‌اند که بسیاری از آنان معدل دوره کارشناسی 12 را دارند و معلوم است که ایشان با این مایه از دانش چگونه استادانی خواهند شد و چه بر سر علم و معرفت در دانشگاه‌ها خواهند آورد.

/29212

 

 

کد N3683

وبگردی