آفتاب

انتشار ویدئویی از نشست محرمانه ترکی الفیصل و مقام اسرائیلی

انتشار ویدئویی از نشست محرمانه ترکی الفیصل و مقام اسرائیلی

فارس نوشت:

ترکی الفیصل رئیس اسبق دستگاه امنیتی عربستان با یک مسئول بلند پایه اسرائیلی با هدف مقابله با «اسلام سیاسی» در منطقه عربی در واشنگتن دیدار کردند.
پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، سایت «اسرار عربی» کلیپی ویدئویی را منتشر کرده است که در آن ترکی الفیصل رئیس اسبق دستگاه امنیت ملی عربستان با یک مسئول بلند پایه اسرائیلی برای مقابله با اسلام سیاسی در منطقه عربی در حال مذاکره است.

بر اساس این معلومات این مسئول اسرائیلی «یوسی الفیر» از مشاوران ویژه ایهود باراک و یکی از بزرگترین افسران موساد است.

همچنین بر اساس این کلیپ خانم پروفسور «شیرین هنتر» استاد بخش پژوهش‌های اسلامی دانشگاه «جورج تاون» آمریکا بین این دو نفر قرار دارد و در صحبت‌ها آنها مشارکت دارد.

در این کلیپ ویدئویی «ترکی الفیصل» و مسئول اسرائیلی «یوسی آلفیر» چگونگی مبارزه با «اسلام سیاسی» در منطقه عربی را بررسی و هر دو نفر نظرات خود را در این مورد ابراز می‌کنند.

همچنین افراد دیگری در این جلسه شرکت کرده‌اند ولی صحبت‌های اصلی بین شاهزاده سعودی و مسئول اسرائیلی و استاد دانشگاهی صورت گرفته است.

این ویدئو درست دو هفته بعد از گزارشی که ساندی تایمز از دیدارهای دوره‌ای بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان با مسئولان و افسران بلند پایه موساد با هدف مقابله با ایران منتشر شده است.

بر اساس گزارش نشریه ساندی تایمز انگلیس در مورد استفاده از حریم هوای خود برای حمله احتمالی به ایران چراغ سبز نشان داده است.

26149

کد N3460

وبگردی