آفتاب
شیخ نعیم قاسم:

لزوم ادامه مقاومت در برابر اشغالگران/ تل آویو هیچ امتیازی به فلسطینی ها نخواهد داد

لزوم ادامه مقاومت در برابر اشغالگران/ تل آویو هیچ امتیازی به فلسطینی ها نخواهد داد

معاون دبیر کل حزب الله لبنان ضمن تاکید بر ضرورت ادامه مقاومت برای آزادی فلسطین از مخالفت رژیم صهیونیستی با دادن هرگونه امتیازی به فلسطینی ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، شیخ نعیم قاسم گفت: اسرائیل هرگز امتیازی به فلسطینی ها نخواهد داد، زیرا بر این باور است که از حمایت بین المللی برخوردار است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود: آمریکا با وجود تمایل به حل موضوع فلسطین، اما توان حل آن را ندارد. رژیمهای عربی سالهاست که فلسطین را فروخته اند و همه نشستهایی که برگزار شده، به نفع رژیم صهیونیستی بوده است.

وی اعلام کرد: آزادی فلسطین جز با مقاومت و سلاح حاصل نمی شود و حماس راس مقاومت در فلسطین و یکی از ارکان مقامت است و حزب الله علاقه مند به ادامه روابط با این جنبش است.کسانی که ضد فلسطین هستند همان کسانی هستند که علیه سوریه ایستاده اند.

معاون دبیرکل حزب الله گفت:آمریکایی ها القاعده را به سوریه کشاندند تا با آن تسویه حساب کنند و پس از انجام ماموریتی که گروههای وابسته به القاعده دارند از شر آنها رها شوند.

وی درباره انفجارهای نزدیک سفارت ایران نیز اعلام کرد: این انفجارها در نتیجه پایداری مقاومت و دستاوردهای محور مقاومت بود.ما تلاش زیادی با دستگاه های امنیتی برای مقابله با این اقدامات و ایجاد فضای سیاسی مناسب به عمل آوردیم اما گروه دیگر(14 مارس) همکاری نکرد، زیرا تصمیم مستقلی ندارد و وابسته به خارج است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود: موفقیت های ارتش سوریه، آمریکایی ها را مجبور به حرکت به سوی ژنو کرد.دستاوردهای ارتش و اختلافات روز افزون گروههای مسلح موضع دولت سوریه را قوی کرد.برخی کشورهای حوزه خلیج فارس با توجه به اینکه هر تلاشی در حال حاضر را به نفع دولت سوریه می دانند از همین رو با آن مخالفت می ورزند.

وی با اشاره به مهلت هایی که حامیان گروههای مسلح از آمریکا برای تغییر موازنه قوا درخواست کرده اند و با شکست روبرو شده است تاکید کرد: با توجه به اینکه گروههای افراطی که مناطقی را در اختیار دارند در نشست ژنو2 حضور نخواهند داشت بنابر این هیچ تضمینی وجود ندارد.این نشست بسیار ضعیف خواهد بود، اما به هر حال غرب به این نشست نیاز دارد.

نعیم قاسم تاکید کرد: اسرائیل می داند که مشکلات کشورهای اطراف فلسطین اشغالی این کشورها را ضعیف می کند و از این همین رو می تواند به ادامه اشغالگری و شهرک سازی ادامه دهد.

وی افزود: توافق ایران با 1+5 دستاوردی بزرگ برای اعراب و مسلمانان و همه آزادگان دنیا و حاصل پایداری ملت و رهبری ایران بود.این توافق بازنده ای نداشت.این باعث شگفتی است که برخی از این توافق ناخرسند هستند و گویا مایل به حمله به ایران برای اولویت دادن به حضور خود در منطقه هستند.واکنش رژیم صهیونیستی به این توافق حاکی از ارزش این توافق است.این توافق منطقه را از جنگ دور کرد و ایران را در زمره باشگاه هسته ای دنیا قرار داد و این بر روند تحولات منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت و زمینه را برای توافقهای دیگری فراهم می کند.

نعیم قاسم گفت: این توافق ضعف آمریکا پس از شکست های پی درپی سیاستهای آن در منطقه را آشکار کرد.آمریکا دو گزینه پیش رو داشت؛نخست به جنگ غیر قابل پیش بینی وارد شود یا وضع موجود را ادامه دهد به ویژه اینکه ایرانی ها پس از تحریمها به دنبال راه حل های جایگزین رفتند و بیش از قبل قوی شدند و شعار مرگ بر آمریکا به موازات مذاکرات باقی می ماند.

وی افزود: با توجه به اینکه آمریکایی ها قصد داشتند که مذاکرات با ایرانی ها شامل پرونده های دیگر منطقه ای هم شود، اما آیت الله خامنه ای بر ضرورت منحصر شدن مذاکرات در موضوع هسته ای تاکید کرد و بنا بر این ایران درباره موضوع فلسطین و مقاومت و سوریه عقب نشینی نمی کند.

کد N3283

وبگردی