آفتاب

سیاری:تروریسم دریایی منافع کشور ما را به خطر انداخته است

سیاری:تروریسم دریایی منافع کشور ما را به خطر انداخته است

ایسنا نوشت:

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به این‌که «تامین خطوط مواصلاتی و برقراری امنیت کشتی‌های تجاری یکی از ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش است» گفت: دیروز ساعت 6 صبح نیروی دریایی توانست یک کشتی تجاری خارجی را از حمله دزدان دریایی نجات دهد.

امیر سردار حبیب‌الله سیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که «ترورسیم دریایی منافع کشور ما را به خطر انداخته است» خاطرنشان کرد: نیروی دریایی 5سال است که به برقراری تامین خطوط مواصلاتی اقدام کرده و در این مدت نزدیک به دو هزار کشتی تجاری در منطقه اسکورت کرده و 150 درگیری شدید با دزدان دریایی داشته است.

وی با اشاره به وجود منافع و منابع دریایی اظهار کرد: باید دریا با عنوان یکی از محورهای توسعه کشور در نظر گرفته شود و ما باید از دریا استفاده بیشتری داشته باشیم. ما در دریاهای آزاد منافع داریم و باید به این توانمندی برسیم که در دریاهای آزاد حضور داشته باشیم. با داشتن نیروی دریایی راهبردی می‌توان امنیت دریاها را تامین کرد و از منافع کشور در عرصه آب‌های آزاد حمایت کرد.

وی افزود: با فرمان رهبری نیروی دریایی در سواحل جنوب و شرقی کشور از بندرعباس تا پسابندر و در مساحت900کیلومتر مستقر شده است و امید داریم با حمایت دولت بتوانیم این استقرار را به پایان برسانیم. ما همچنین تا مدار 10درجه یعنی در منطقه به مساحت 2 هزار کیلومتر بعد از چابهار استقرار پیدا کرده‌ایم.

به گفته سیاری امروز جهان نیروی دریایی ارتش کشورمان را به خوبی می‌شناسد و این نیرو عضو کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور مستمر در آبهای آزاد،‌ ساخت انواع ناوهای موشک‌انداز‌،زیردریایی و سایر تجهیزات دریایی،‌پرورش نیروی انسانی مومن‌،‌متعهد و متخصص و تامین تجهیزات توسط خود این نیرو را از برنامه‌های نیروی دریایی ارتش دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه شعار نیروی دریایی "راه ما راه حسین است" انتخاب شده است اظهار کرد: حضور نیروی دریایی در آبهای آزاد به منظور تامین منافع کشور است و ما قصد تجاوز به حقوق هیچ کشوری را نداریم. ما به دنبال سازماندهی نیروی دریایی هستیم که در شان و تراز ملت ایران باشد.

29219

 

 

کد N3226

وبگردی