آفتاب

حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در توکیو

حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در توکیو

فارس نوشت:

منابع خبری ژاپنی روز جمعه از شلیک دو خمپاره دست‌ساز به سوی یک پایگاه نظامی آمریکا در توکیو خبر داده‌اند.
به گزارش پایگاه «نیوز 24»، پنج‌شنبه شب دو خمپاره دست‌ساز از نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در توکیو شلیک شده است. گفته می‌شود هدف از این شلیک، پایگاه نظامی آمریکا بوده است. پلیس اعلام کرده است که کسی در این اتفاق آسیب ندیده است.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که شلیک این خمپاره‌ها احتمالا کار یک گروه کوچک چپگرا بوده است. شلیک این دو خمپاره چند ساعت پس از آن رخ داد که یکی از اعضای این گروه بازداشت شد.

یک سخنگوی پلیس توکیو گفته است: این حادثه ساعت 23:30 پنج‌شنبه اتفاق افتاده. چیزهایی از نزدیکی پایگاه هوایی یوکوتا آمریکا شلیک شده‌اند.

وی افزود: چند همسایه گزارش کرده‌اند که صدای انفجار شنیده شده. پلیس هم 2 لوله فلزی، 2 سیم، باتری و چیزهای دیگر در محل کشف کرده. هنوز که خسارتی گزارش نشده و پلیس هم فعلا خمپاره‌ها را پیدا نکرده است.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که لوله‌های پرتاب این خمپاره‌ها پایگاه نظامی آمریکا را نشانه رفته‌اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این شلیک‌ها را بر عهده نگرفته است.

آمریکا و ژاپن با هم توافقنامه دفاعی امضا کرده‌اند. حدود 50 هزار پرسنل نظامی آمریکا و خانواده‌هایشان در ژاپن به سر می‌برند. به نوشته «نیوز 24» اغلب ژاپنی‌های همجوار به پایگاه‌های نظامی آمریکا، خواهان خروج این نیروها از کشور هستند.

52261

کد N3200

وبگردی