آفتاب
رویترز گزارش داد؛

شرکتهای اروپایی آماده ورود به ایران می شوند

شرکتهای اروپایی آماده ورود به ایران می شوند

یک رسانه غربی اعلام کرد از زمان امضای توافقنامه هسته ای بین ایران و گروه 1+5 ، تلفنهای اتاقهای بازرگانی ایران و آلمان مرتبا در حال زنگ خوردن بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت از زمان امضای توافق نامه هسته ای بین ایران و گروه 1+5 زنگ خوردن تلفنهای اتاق بازرگانی ایران و آلمان لحظه ای متوقف نشده است و این موضوع بیانگر این است که ایران می تواند از انزوای اقتصادی خارج شود.

مایکل توکوس مدیر اتاق بازرگانی آلمان می گوید در این مدت ما تمام روز را مشغول گفتگو با شرکتهایی بوده ایم که علاقه مند به تجارت با ایران هستند.

در این گزارش همچنین تصریح شده است که این شرکتها در عین حال به خاطر اینکه توافق بین ایران و گروه 1+5 قرار است شش ماه دیگر نهایی شود دارای رویکرد محتاطانه هستند.

مایکا توگوس تصریح کرد : این علاقه به تجارت با ایران نه تنها بین شرکتهای آلمانی دیده می شود، بلکه در میان شرکتهای آمریکایی هم وجود دارد.

یک مقام دولت آمریکا که در این گزارش نامی از وی برده نشده با تاکید بر ادامه تحریمها علیه ایران تصریح کرده است در شرایط کنونی هم شکی نیست که برخی از تجارتها به ایران باز خواهد گشت.

 توگو گفت: در حال حاضر شرکتهای تامین کننده قطعات یدکی خودرو ، سازندگان ماشین آلات و تامین کنندگان خدمات زیر ساختاری، شرکتهایی هستند که می توانند از وضعیت کنونی بهره ببرند.

ریچارد برگستون مدیر فدراسیون اروپایی داروسازان در این خصوص گفت: تا کنون محدود کردن جریان مالی به ایران به طور غیر مستقیم موجب اخلال در صادرات دارو به ایران شده بود که بعد از این این مشکلات هم از بین خواهد رفت.

همچنین مدیر عامل یک شرکت داروسازی بزرگ ترکیه می گوید: فراهم شدن امکان پرداخت مالی صادرات به ایران از طریق یک بانک در ترکیه فرصت خوبی برای این شرکتها خواهد بود.

رئیس شرکت نزیح باروت نیز می گوید: تیم ما مدتی است که مشغول تجزیه و تحلیل بازار ایران است و در پی تحولات اخیر این روند سرعت گرفته و فکر می کنیم تا پایان سال 2014 تولید خود در ایران را شروع کنیم.

در این گزارش ذکر شده است که بانکهای ترکیه برای تعامل با ایران چراغ سبز را از دولت خود دریافت کرده اند.

 

کد N3126

وبگردی