آفتاب
شورای همکاری خلیج فارس:

ائتلاف ملی تنها نماینده قانونی مردم سوریه است

ائتلاف ملی تنها نماینده قانونی مردم سوریه است

وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواستار شرکت "ائتلاف ملی" به عنوان تنها نماینده قانونی مردم سوریه در نشست ژنو 2 شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزیترز، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بر لزوم تعیین برنامه زمانی برای تشکیل دولت موقت در سوریه به عنوان دستاورد اصلی نشست ژنو 2 تاکید کردند.

در بیانیه ای که از سوی وزیران خارج شش کشور عضو این شورا در کویت صادر شد ادعا شده است "بشار اسد" نباید هیچ نقشی در آینده سوریه ایفا کند. در این بیانیه همچنین در مورد رهنمود شدن توافق هسته ای ایران و 1+5 به یک نتیجه نهایی در حل بحران هسته ای این کشور ابراز امیدواری شده است.

در همین حال شورای همکاری خلیج فارس حمایت بین المللی از گروههای اپوزیسیون سوریه تحت عنوان "ائتلاف ملی" و شرکت آنها در نشست ژنو 2 را خواستار شد. بیانیه شورای همکاری خلیج فارس تاکید دارد "ائتلاف ملی" تنها گروه اپوزیسیون قانونی است که نمایندگی مردم سوریه را دارد و هیچ گروه دیگری نباید در نشست ژنو حضور یابد.   

نهادهای بین المللی سرانجام پس از بحث های فراوان ژانویه 2014 را به عنوان تاریخ برگزاری نشست سوریه موسوم به ژنو 2 تعیین کردند. گفتنی است "ائتلاف ملی" بزرگترین ائتلاف از مجموع حدود 63 گروه مخالف دولت سوریه است که در یازدهم نوامبر 2012 در دوحه قطر بنیان نهاده شده و رهبری آن را "معاذ الخطیب" به عهده دارد.

کد N2732

وبگردی