آفتاب

سوریه برای شرکت در ژنو ۲ اعلام آمادگی کرد

سوریه برای شرکت در ژنو ۲ اعلام آمادگی کرد

همشهری آنلاین: وزارت خارجه سوریه با استقبال از تعیین زمان برگزاری کنفرانس ژنو ۲، حضور هیات سوری در این کنفرانس را به طور رسمی اعلام کرد.

جهان > غرب آسیا- همشهری آنلاین:
وزارت خارجه سوریه با استقبال از تعیین زمان برگزاری کنفرانس ژنو ۲، حضور هیات سوری در این کنفرانس را به طور رسمی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، وزارت خارجه سوریه به طور رسمی اعلام کرد که در کنفرانس ژنو 2 شرکت می‌کند.

این وزارتخانه با استقبال از تعیین زمان دقیق برگزاری ژنو 2 توسط سازمان ملل تاکید کرد که هیات سوری در ژنو 2 با دستورات و خواسته‌های بشار اسد، ‌رئیس‌جمهوری سوریه و با هدف برآورده کردن خواسته‌های ملت سوریه و در راس آن مبارزه با تروریسم شرکت می‌کند.

وزارت خارجه سوریه درباره اظهارات اخیر وزرای خارجه فرانسه،‌ انگلیس و سایر کشورها مبنی بر اینکه اسد جایی در مرحله انتقالی سوریه ندارد، تاکید کرد: وزارت خارجه بارها به همه این مسئولان تذکر داده که دوره استعمارگری ‌آنها به پایان رسیده و دورانی که آنها دولت‌ها را عزل می‌کردند دیگر باز نخواهد گشت.

سوریه همچنین تاکید کرد: وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و دست‌نشاندگان‌شان در کشورهای عربی باید بدانند که از رویاهایشان دست بکشند و اگر بخواهند به این توهمات پافشاری کنند لزومی ندارد که در ژنو 2 شرکت کنند.

این وزارتخانه با بیان اینکه دست‌نشانده‌های غرب استعمارگر و گروه‌هایی که سازمان‌های اطلاعات آنها تشکیل داده حق ندارند جز درباره کارهای خودشان تفسیری ارائه دهند، تاکید کرد، ملت سوریه ملتی بیدار و آگاه است و به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که حقش را در تعیین سرنوشت خود و انتخاب رهبرانشان غصب کنند چرا که اصل اساسی در ژنو پاسخگویی به خواسته‌های ملت سوریه است نه خواسته‌های کسانی که خون ملت سوریه را می‌ریزند.

کد N2541

وبگردی